خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد؛

برگزاری هم‌اندیشی مدیریت پسمانداستان‌های ساحلی در ۲ اردیبهشت

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۲۴۸

یکی از معضلات پسماندهای عادی و شهری و روستایی در استان‌های ساحلی کشور عدم تفکیک آن‌ها در مبدأ دانست.

ایلنا: مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست، از برگزاری نشست هم اندیشی مدیریت پسماندهای استان‌های ساحلی کشور با حضور مسئولین ملی و استانی در روز جهانی زمین پاک خبر داد.

به گزارش ایلنا، " حسن پسندیده "، مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این خبر گفت: این هم اندیشی همزمان با دوم اردیبهشت «روز جهانی زمین پاک» و در راستای تحقق اهداف شعار «اراده ملی برای زمین پاک» در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود.

به گفته وی، از جمله معضلات و مشکلات پسماند‌ها در کشور مشکلات ناشی از دفع غیراصولی و آلاینده محیط زیست در استان‌های ساحلی کشور است. متاسفانه مشکلات عدم تفکیک از مبدا، عدم وجود سیستمهای بازیافت و دفع اصولی و بهداشتی زباله‌ها، کمبود اعتبارات و منابع مالی متناسب با آن‌ها از یک سو، بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی، دفع پسماند‌ها در حریم رودخانه‌های استان‌های ساحلی، رهاسازی و دفع زباله‌ها در مناطق تالابی و جنگلی از سوی دیگر، نشاندهنده نیاز توجه ویژه مدیریان و مسئولان کشوری و استانی به مقوله مدیریت انواع پسماند‌ها در این استان‌هاست.

مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در همین راستا و به منظور اطلاع رسانی، انجام هماهنگی بین سازمانی و فرادستگاهی(و بین بخشی)، نشست ملی یک روزه‌ای در محل سالن همایش‌های بین المللی سازمان با حضور معاونین وزارتخانه‌های کشور، و تجارت، بهداشت، نفت، نیرو و همچنین معاونین عمرانی استانداری‌های استان‌های ساحلی، شهرداران شهرهای مراکز استان‌های ساحلی، رؤسای شورای اسلامی شهری فوق و همچنین نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد زیست‌محیطی استان‌های ساحلی در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود.

پسندیده افزود؛ با توجه به توافقات به عمل آمده بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور درصدد انعقاد تفاهم نامه‌ای بین دو دستگاه(سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) با عنوان «برنامه جامع عملیاتی مدیریت پسماندهای استانهای ساحلی» با یک برنامه زمانی سه ساله و پیش بینی اعتباراتی بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد ریال به منظور حل مشکلات پسماندهای شهری و روستایی(پسماندهای عادی) هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه سازمان در اجرای وظایف نظارتی و حاکمیتی خود از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برنامه‌های اجرایی و عملیاتی را برای مدیریت اصولی پسماندهای تولیدشده درخواست کرده است لذا مقرر شد تا در این همایش ملی یک روزه به برنامه‌های جامع مدیریت پسماندهای کلیه استان‌های ساحلی شامل هفت استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، مازندران، گلستان و گیلان پرداخته شود.

پسندیده افزود: در برنامه‌های مربوطه همچنین در قالب میزگردهای تخصصی نقطه نظرات خبرگان علمی و دانشگاهی و متخصصین امر دریافت و مورد بحثو تبادل‌نظر قرار خواهد گرفت.

مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست، یکی از معضلات پسماندهای عادی و شهری و روستایی در استان‌های ساحلی کشور را عدم تفکیک آن‌ها در مبدأ دانست و با بیان اینکه این امر بیش از همه نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب است، خواستارحمایت و مشارکت جدی اصحاب رسانه دراین موضوع شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز