خبرگزاری کار ایران

کامیار در گفت‌وگو با ایلنا:

انتخاب رییس کانون وکلای مرکز به جلسه بعد موکول شد / تشکیل کمیته دفاع از کانون وکلا

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۲۲۸

بعضی از اعضای هیات مدیره پیشنهاد کردند که برای صیانت از استقلال کانون تصمیم گیری عاجلی صورت گیرد و کمیته ای به نام کمیته دفاع از کانون وکلا تشکیل شود.

عضو هیات مدیره کانون وکلا با بیان اینکه به دلیل تساوی آرای دو تن از نامزدهای احراز پست ریاست کانون وکلا، تصمیم گیری برای تعیین رییس به جلسه بعدی هیات مدیره موکول شد، از تشکیل کمیته دفاع از کانون وکلا خبرداد.

محمدرضا کامیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد اولین جلسه بیست و هشتمین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: جلسه امروز ساعت ۹:۲۰ دقیقه آغاز و دکتر افتخار به عنوان رئیس هیات نظارت اعضای هیات مدیره را برای حضور در این نشست دعوت کردند و پس از معرفی رئیس هیات مدیره سنی از حضار خداحافظی و اداره جلسه را به آقای جندقی‌پور به عنوان رئیس هیات مدیره سنی واگذار کردند.

این عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، موضوع دستور کار جلسه امروز را انتخاب رئیس هیات مدیره عنوان کرد و گفت: آقای جندقی پور از اعضای هیات مدیره که در جلسه حضور داشتند خواست تا افرادی که نامزد پست ریاست هیات مدیره کانون هستند اعلام کنند که آقایان فرض‌پور و نجفی توانا اعلام نامزدی کردند و سپس چند تن دیگر از اعضای هیات مدیره دیدگاه‌های خود را نسبت به نقش حساس رئیس کانون و کلا در مقطع زمانی فعلی و انتظاراتی که جامعه وکلا از این هیات مدیره دارند و همچنین شرایطی که رئیس کانون باید واجد آن باشد، توضیحاتی ارائه کردند.

وی با بیان اینکه در اولین دور رای گیری هر یک از این دو نامزد شش رای از دوازده رای را به خود اختصاص داده‌اند، ادامه داد: پس از اعلام تنفسی کوتاه مجددا رای گیری به عمل آمد که این‌بار نیز هیچ یک از این دو دواطلب احراز پست ریاست کانون، ‌حائز اکثریت آراء نشدند و تعیین رئیس به جلسه بعدی موکول شد.

کامیار افزود: به نظر می رسد چنانچه وضعیت آراء به این شکل روز سه شنبه تکرار شود برای تعیین رئیس باید نامزدهای جدیدی را معرفی کنند.

این عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری در مورد مصوبات جلسه امروز نیز گفت: هیات مدیره تصویب کرد تا همکاران شاغل در ارکان، ‌ادارات، کمیسیونها، ‌دادگاه و دادسرای انتظامی همچنان به وظایف خود تا انتخاب افراد جایگزین ادامه دهد. سپس بعضی از اعضای هیات مدیره پیشنهاد کردند که برای صیانت از استقلال کانون تصمیم گیری عاجلی صورت گیرد و کمیته‌ای به نام کمیته دفاع از کانون وکلا تشکیل شود.

وی افزود: این پیشنهاد مورد تصویب اعضای هیات مدیره قرار گرفت و آقایان مالکی، فرض‌پور، ‌ کریمی، محمدنبی و علیزاده طباطبائی به عنوان اعضای کمیته دفاع از کانون انتخاب شدند و جلسه در ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه به پایان رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز