خبرگزاری کار ایران

با شعار «سال بدون شکار»؛

رکابزن قطر کویر ایران به اهواز رسید

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۲۲۴

برنامه رکابزنی قطر کویر ایران، ششم فروردین ماه از دریاچه بزنگان سرخس در شمال شرق کشور آغاز شده و در تالاب بین المللی شادگان در خوزستان به پایان می رسد.

رکابزن قطر کویر ایران با شعار «سال بدون شکار» به اهواز رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، نیما ترقی دوچرخه سوار دوستدارمحیط زیست با اشاره به اینکه سفر خود را از تاریخ ۶ فروردین ماه و از منطقه سرخس درخراسان رضوی آغاز نموده بود، گفت: این مسیر شمال شرق تا جنوب غرب ایران برای نخستین بار است که با دوچرخه طی می‌شود، وی هدف از این کار را اشاعه فرهنگ زیست محیطی و توجه مردم و مسئولین نسبت به مسائل زیست محیطی اعلام کرد.

ترقی ادامه داد: با توجه به وجود گونه‌های در خطر انقراض در کشور و با هدف حفظ و صیانت از این گونه‌ها، «سال بدون شکار» را شعار این برنامه انتخاب نموده است تا یک گام هر چند کوچک برای حفاظت از محیط زیست برداشته شود.

این دوچرخه سوار اظهار امیدواری کرد که این برنامه‌ها به نزدیکی مردم و محیط زیست کمک کند و جامعه به اهمیت و عواقب تخریب‌های زیست محیطی حساس شود.

وی گفت: برنامه رکابزنی قطر کویر ایران، ششم فروردین ماه از دریاچه بزنگان سرخس در شمال شرق کشور آغاز شده و در تالاب بین المللی شادگان در خوزستان به پایان می‌رسد. با توجه به علاقه شدید خود به یادمان شهدای شلمچه بعد از رسیدن به تالاب شادگان سفری به مناطق جنگی استان خواهد داشت.

در مراسم استقبال از این دوچرخه‌سوار، احمدرضا لاهیجان‌زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ضمن قدردانی از این حرکت زیست محیطی، آن را گام مهمی در راستای آگاهی بخشی به مردم جهت حفاظت از محیط زیست دانست.

در این مراسم مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اهداء لوح تقدیر و هدایا از تلاش این ورزشکار دوستدار محیط زیست قدردانی نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز