خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سابق شرکت ملی پتروشیمی در گفت‌وگو با ایلنا؛

پتروشیمی با فولاد فرق ندارد / مملکت را نمی‌توان با سیاست یک بام و دو هوا اداره کرد

کد خبر : ۱۶۱۱۰۸

برخی واحدهای پتروشیمی از حامل‌های انرژی بعنوان خوراک استفاده می‌کنند اما چون تولیدشان به بازارهای بین المللی وصل است با قیمت‌های بین المللی تجارت می‌کنند لذا به لحاظ تغییر قیمت خوراک دچار آسیب نمی‌شوند اما در کل بهتر است قیمت خوراک و سوخت مجزا باشد.

مدیرعامل سابق شرکت ملی پتروشیمی با بیان اینکه قیمت خوراک برای سرمایه گذاران بخش پتروشیمی جذاب نیست، گفت: هر قیمتی که برای خوراک بقیه واحدهای تجاری و صنعتی در نظر گرفته می‌شود برای پتروشیمی‌ها هم به‌‌ همان میزان باشد.

غلامحسین بیات مدیرعامل سابق شرکت ملی پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تشریح پیامدهای نرخ تعیین شده برای خوراک پتروشیمی‌ها اظهار داشت: با توجه به اینکه واحدهای پتروشیمی که از سوخت مایع استفاده می‌کنند ازمصرف بالایی برخوردارند و فعالیت‌های کرکینگ یا شکست مولکولی و کوره‌های زیادی دارند به مرور که قیمت سوخت در کشور بهینه می‌شود آن‌ها هم می‌توانند خودشان را با قیمت جدید هماهنگ کنند.

وی ادامه داد: برخی واحدهای پتروشیمی از حامل‌های انرژی بعنوان خوراک استفاده می‌کنند اما چون تولیدشان به بازارهای بین المللی وصل است با قیمت‌های بین المللی تجارت می‌کنند لذا به لحاظ تغییر قیمت خوراک دچار آسیب نمی‌شوند اما در کل بهتر است قیمت خوراک و سوخت مجزا باشد.

بیات با بیان اینکه قیمت خوراک باید مطابق مصوبه مجلس اجرایی می‌شد، تصریح کرد: پتروشیمی با فولاد، آلومینیوم، سیمان و واحدهای تجاری عمده تفاوتی ندارد نباید بصورت یک بام و دو هوا مملکت را اداره کرد هر قیمتی که برای بقیه واحدهای تجاری و صنعتی در نظر گرفته می‌شود برای پتروشیمی‌ها هم به‌‌ همان میزان باشد و اگر اینگونه باشد شفافیت هم بیشتر شده و دلگرمی تولیدکنندگان و سرمایه گزاران بیشتر می‌شود.

وی با تاکید براینکه قیمت خوراک باید بگونه‌ای باشد که برای سرمایه گذارن پتروشیمی جنبه تشویقی داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر قیمت خوراک نقطه‌ای و سالانه باشد برای سرمایه گذار جذاب نیست بنابراین باید قیمت هارا برای مدت زمان طولانی پیش بینی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز