خبرگزاری کار ایران

فانی در پاسخ به سؤال ۱۵ نماینده:

مدیران آموزش و پرورش باید به دولت معتقد باشند

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۱۰۴

روزی که آموزش و پرورش را تحویل گرفتم با سه هزار و پانضد میلیون تومان کسری بودجه مواجه بودیم که دولت در سال ۹۲ با تخصیص ۱۲.۵ درصد بالای اعتبارات مصوب به آموزش وپرورش، بخشی از مشکلات را حل کرد. اما علیرغم آن هنوز نتوانسته‌ایم پاداش برخی از بازنشستگان را پرداخت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این طبیعی است در ۲۴ خرداد دولت جدید با رای اکثریت مردم مشغول به کار شد و به تبع آن مدیرانی باید در آموزش و پرورش خدمت کنند که به دولت اعتقاد داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اصغر فانی درجلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال ملّی مهرداد بذر پاش نماینده مردم تهران مبنی بر به کارگیری افراد بازنشسته در وزارت آموزش و‌پرورش طی سخنانی اظهار داشت: لازم می‌دانم در ابتدای جلسه به اهمیت آموزش و پرورش به عنوان بزرگ‌ترین فصل مشترک حاکمیت وملت اشاره‌ای داشته باشم، که بر این اساس آموزش و پرورش با در اختیار داشتن یک میلیون کارمند و معلم در ۷۵۰ منطقه آموزشی تعلیم و تربیت دوازده و نیم میلیون دانش آموز را در ۱۰۵ هزار مدرسه عهده دار است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: آموزش و پرورش به دلیل اهمیتی که در تامین زیر ساخت منابع انسانی در کشور دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است واین آموزش و پرورش است که فرهنگ را به نسل‌های آینده منتقل می‌کند و از این لحاظ از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست.

وی همچنین اظهار داشت: از چالشهای آموزش و پرورش این است که آموزش و پرورش از دیدگاه بسیاری یک نهاد سرمایه‌ای محسوب نمی‌شود، بلکه یک نهاد هزینه‌ای محسوب می‌شود که این دیدگاه مشکلاتی را با خود به همراه می‌آورد.

فانی همچنین خاطر‌نشان کرد: من روزی که آموزش و پرورش را تحویل گرفتم با سه هزار و پانضد میلیون تومان کسری بودجه مواجه بودیم که دولت در سال ۹۲ با تخصیص ۱۲.۵ درصد بالای اعتبارات مصوب به آموزش وپرورش، بخشی از مشکلات را حل کرد. اما علیرغم آن هنوز نتوانسته‌ایم پاداش برخی از بازنشستگان را پرداخت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما ۷۵۰ مشکل را در آموزش و پرورش شناسایی و طبقه بندی کردیم و تقویت مدیریت آموزشگاهی و توسعه مشارکت در آموزش و پرورش از جمله سیاستهای جدی است که آموزش و پرورش آن را دنبال می‌کند.

وی در رابطه با انتسابات در اموزش و پرورش توضیح داد: ‌لازم می‌دانم اعلام کنم که این طبیعی است در ۲۴ خرداد دولت جدید با رای اکثریت مردم مشغول به کار شد و به تبع آن مدیرانی باید در آموزش و پرورش خدمت کنند که به دولت اعتقاد داشته باشند.
وی در ادامه این مطلب افزود: مدیران فعلی آموزش و پرورش ارزیابی شدند و ۳۵ در صد این مدیران‌‌ همان مدیران قبلی هستند و ۶۵ درصد نیز تغییر داشتیم.

فانی خاطر نشان کرد: به دلیل فرهنگ حاکم بر آموزش و پرورش مدیران باید از مقبولیت برخوردار باشند که بر این اساس شرایط داشتن حداقل مدرک فوق لیسانس از جمله شرایط اولیه برای سپردن مسئولیتهای مدیریتی درآموزش و پرورش به افراد است.
و تمام شرایط توسط حراست آموزش و پرورش استعلام شده است. لذا این بحثکه وزارت آموزش و پرورش بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی مدیران را تعین کرده، منتفی است.

وزیر آموز ش وپرورش توضیح داد: در دولت فعلی ۱۹ درصد مدیران کل آموزش و پرورش دارای مدرک دکترا و ۸۱ درصد دارای مدرک فوق لیسانس هستند. این در حالی است که در دولت گذشته تنها ۴ درصد دارای مدرک دکترا و ۷۳ درصد دارای مدرک فوق لیسانس و ۲۳ درصد دارای مدرک لیسانس بودند.

وی افزود: مدیران جدید در آموزش و پرورش در بد‌ترین شرایط انتصاب ۷ سال سابقه مدیریتی در آموزش و پرورش داشتند و این در حالی است که در دولت گذشته مدیران در بدو انتصابشان فقط ۳ سال سابقه مدیریتی داشتند، ضمن اینکه ما این ا‌تهام را که در آموزش و پرورش به سراغ سنهای بالا رفته‌ایم را رد می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با ایثارگری مدیران جدید توضیح داد: ۲۱ نفر از این مدیران جانباز و ایثارگر هستند و این در حالی است که در دولت گذشته ۱۳ نفر از مدیران آموزش و پرورش جانباز و رزمنده بودند. در قسمت استان‌ها هم ۵۰ درصد مدیران دارای مدرک دکترا و ۵۰ درصد بقیه دارای مدرک فوق لیسانس هستند، این در حالی است که در دولت گذشته هیج نیروی دکترایی وجود نداشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز