خبرگزاری کار ایران

رییس‌کمیسیون صنایع مجلس:

۹۰درصد واگذاری‌های دولتی برای رفع دیون بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۰۶۹

اگر ۵۰ درصد صنعت ما خوابیده است ۵۰ درصد دیگر آن فعال است و باید بخش فعال را تقویت کنیم و سعی کنیم بخش متوقف را نیز فعال کنیم / کوچک‌ترین توجهی به فرشبافان خود نداریم.

رییس‌کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر رشد اقتصادی می‌خواهیم واگر می‌خواهیم مشکل بیکاری را حل کنیم، راه یک شبه ندارد و نیاز به استراتژی و برنامه داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا رحمانی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی پس از گزارش وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار کرد: متاسفانه در وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ها فاقد استراتژی است. ده سال قبل آقای جهانگیری که وزیر صنعت بودند‌، استراتژی صنعت کشور را به مجلس داد، اما در دولتهای نهم ودهم استراتژی دولت هشتم را قبول نداشتد و آن را انجام ندادندو پس از هشت سال با روی کار آمدن آقای نعمت‌زاده باز هم استراتژی جدیدی مطرح می‌شود و دوباره به ده سال قبل باز می‌گردیم.

وی افزود: باید بگویم استراتژی پیشکش دولت باشد، چون دولت تاکنون حتّی وظایف و اختیارات وزارت صنعت معدن و تجارت را که در دولت گذشته ادغام شده است، به مجلس نداده است.

رئیس کمسیون صنایع معدن با بیان اینکه چرا صنایع ما تنها در شهرهای بزرگ قرار دارند، ابراز کرد: همیشه می‌گوییم معدن باید جایگزین نفت شود. در حالی که می‌بینیم فقط ۱۲۰ میلیارد در بودجه امسال دولت برای زیر ساختهای معدنی در نظر گرفته است، که البته مشخص نیست که آیا این مقدار نیز تحقق می‌یابد یا خیر.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم هشت صد هزار تن مس ۵/۱ میلیون تن آلومنیوم و سه میلیون خودرو تولید کنیم. سوال اینجاست برنامه‌های ما برای رسیدن به این اعداد چیست؟

رحمانی با بیان اینکه ۹۰درصد واگذاری‌های دولتی برای رفع دیون بوده است، گفت: تنها سازمان معدنی کشور(ایمیدرو) تا مرز نابودی پیش بردیم. در یکی از همین کشورهای منطقه که جمعیتش اندازه کل فرش‌بافان کشورمان نیست، وزارت فرش تاسیس کردند اما ما کوچک‌ترین توجهی به فرشبافان خود نداریم و این اسیب‌هایی است که به کشور وارد شده است.

رئیس کمیسیون صنایع ادامه داد: یکی ازمولفه‌های اقتصاد مقاومتی توجه به دانش است، امّا ما در چند سال گذشته هیچ کاری برای آن نکردیم. در سال ۹۰ سهم تولیدات دانش بنیان ۶۴ / ۰ درصد که در سال گذشته این ر قم به ۵۸/۰درصد رسیده است. البته گذشته‌ها گذشته است از این دولت انتظار داریم که کشور را در ست کند.

وی همچنین در خصوص میزان نقدینگی در کشور اظهار کرد: ۳۷ درصد نقدینگی باید به سمت تولید پیش می‌رفت که تنها ۲۳درصد به نقدینگی اختصاص یافته است که حتّی بر روی این ۲۳ درصد هم شک و شبهه وارد است.

رحمانی ادامه داد: اگر رشد اقتصادی می‌خواهیم واگر می‌خواهیم مشکل بیکاری را حل کنیم، راه یک شبه ندارد و نیاز به استراتژی و برنامه داریم.

وی خاطر نشان کرد: اگر ۵۰ درصد صنعت ما خوابیده است ۵۰ درصد دیگر آن فعال است و باید بخش فعال را تقویت کنیم و سعی کنیم بخش متوقف را نیز فعال کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز