خبرگزاری کار ایران

سخنگوی پوتین:

ناتو ساختار امنیتی اروپا را تغییر می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۰۳۷

توسعه و گسترش بیشتر ناتو و «برداشتن یک گام دیگر به سمت مرزهای روسیه» کل ساختار امنیتی اروپا را در معرض تغییر قرار می‌دهد.

مقام‌های روسیه اعلام کردند که توسعه بیشتر ناتو ضمن تغییر ساختار امنیتی اروپا، مسکو را با تهدیدی جدی روبه‌رو می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پرس تی‌وی، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه به شبکه تلویزیونی «تی‌وی‌سی» گفت که توسعه و گسترش بیشتر ناتو و «برداشتن یک گام دیگر به سمت مرزهای روسیه» کل ساختار امنیتی اروپا را در معرض تغییر قرار می‌دهد.

پسکوف با اشاره به طرح‌های آتی ناتو برای گسترش خود و واکنش روسیه، گفت: «ناتو نمی‌تواند سازمانی نظامی نباشد» و «روسیه ناچار خواهد شد که برای تضمین امنیت خود دست به اقدام‌هایی بزند.»

وی همچنین درباره عضویت احتمالی اوکراین در ناتو گفت: «امیدواریم آینده نظامی - سیاسی این کشور همراه با عضویت(در ناتو) نباشد.»

از زمان پیوستن کریمه به روسیه در ماه مارس، روابط بین این کشور و ناتو تیره شده است.

«آندرس فوگ راسموسن» دبیرکل ناتو پیش از این هشدار داده بود که نقش ادعا شدهٔ مسکو در آشوب‌های جاری در اوکراین «تبعات شدیدی» در روابط مسکو با غرب به همراه خواهد داشت.

این هشدار یک روز بعد از آن داده شد که ناتو اعلام کرد تمام همکاری‌های نظامی و غیرنظامی خود با روسیه را به حالت تعلیق درآورده است.

تنش‌ها بین قدرت‌های غربی و مسکو بعد از آن تشدید شد که منطقه کریمه بعد از همه پرسی ۱۶ مارس از اوکراین اعلام استقلال کرد و رسما خواستار پیوستن به روسیه شد. در این همه‌پرسی ۹۷ درصد رای‌دهندگان رای به پیوستن به روسیه دادند.

به‌رغم مخالفت غرب و دولت جدید اوکراین، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، ۲۱ ماه مارس اسنادی را امضا کرد که به موجب آن‌ها کریمه به طور رسمی بخشی از این کشور شد.

این اقدام با واکنش شدید آمریکا و اتحادیه اروپا روبه‌رو شد و هر دوی آن‌ها تحریم‌هایی را علیه شماری از مقام‌های روس و کریمه اعمال کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز