خبرگزاری کار ایران

تکنوازی ناظم‌پور در جشنواره موسیقی سوسه در تونس

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۰۱۷

" مجید ناظم پور "، هنرمند نوازنده ایرانی قطعاتی را با ساز عود در جشنواره بین المللی موسیقی سوسه نواخت.

جشنواره بین‌المللی موسیقی سوسه با عنوان «شب‌های تکنوازی» با حضور استاندار و مدیرکل فرهنگ استان، جبلی سفیر ایران ۲۲ تا ۳۰ فروردین ماه در سالن المسرح البلدی در استان سوسه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این جشنواره مجید ناظم پور، هنرمند نوازنده ایرانی درکنار هنرمندانی از کشورهای مختلف به تکنوازی ساز عود پرداختند. این هنرمند ایرانی در این جشنواره منتخبی از آثار ارزشمند خود را با عنوان صور حیات، خراسانی، عود و.. را به صورت تکنوازی برای علاقمندان موسیقی به اجرا گذاشت و به معرفی قطعه‌های موسیقی، نقاط مشترک دوکشور ایران و تونس در حوزه موسیقی و همچنین به تشابهاتی که بین تمدن ایران اسلامی و تمدن قرطاجی یا کارتاژی است که البته دلیل آن را روابط تاریخی دیرینه دوکشور و حضور خراسانی در تونس دانسته؛ پرداخت.

این جشنواره امسال که دوازدهمین سال برگزاری خود را سپری می‌کند و هدف از برگزاری آن نیز نزدیکی فرهنگ‌های مختلف و معرفی آنها بود. در این فستیوال نوازندگان کشورهای مصر، برزیل، آمریکا، آذربایجان، فرانسه، ایتالیا با سازهایی چون ویلن، لارینت، نی، قانون و… به اجرای موسیقی منطقه خود پرداختند.

در حاشیه جشنواره بین‌المللی موسیقی سوسه مجیدناظم پورهنرمند و موسیقیدان ایرانی با " ربیع الزموری " استاد موسیقی و آهنگساز معروف تونسی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، ربیع الزموری گفت: می‌توانیم در حوزه‌های پژوهشی و اجرای موسیقی فعالیت‌های مشترکی در راستای گسترش روابط فرهنگی دو کشور داشته باشیم.

ناظم پور ضمن ارایه پیشنهاد اجرای کنسرت موسیقی مشترک در دو کشور گفت: هم تمدن ایرانی و هم تمدن کارتاژ هر دو در حوزه فرهنگ اسلامی قرار دارند و ریشه آنها در فرهنگ اسلام است.

ناظم پور نوازنده و پژوهشگر موسیقی و موسس خانه‌ی عود ایران است که کتاب اخیر وی تحت عنوان «داستان بربت» با زیر عنوان «مروری بر تاریخ ۵ هزار ساله ساز بربت» به پیشینه‌ی این ساز در سطح جهان پرداخته و در نهایت، اسنادی را ارایه می‌دهد که این ساز، از ایران به کشورهای دیگر رفته است. وی در این کتاب بیان می‌کند این ساز یکی از نقاط اشتراک فرهنگ‌ها و جوامع مختلف است که می‌تواند در جهت پیوند بیشتر میان ملت‌ها و ترویج صلح‌دوستی و گسترش روابط فرهنگی کشورها مورد استفاده قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز