خبرگزاری کار ایران

شیراز به روستایی کوچک با کوچه های تنگ وباریک شبیه است؟!

حمایت استاندار از ساخت برج ۲۵ طبقه در شیراز / رشد عمودی شهر چه اشکالی دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۹۸۷

شهر یعنی ساختمان‌های مرتفع، روستا که نیست، ‌ طول شیراز امروز به ۵۰ کیلومتر رسیده و بیشتر اراضی خوب و مرغوب اطراف شهر به ساختمان‌های کوتاه‌قامت بدل شده است، حال آنکه شهر باید عمودی رشد کند، امروز در مسیرهایی شهر شیراز مانند یک شهر کوچک و دور افتاده است.

استاندار فارس باحمایت از مصوبه شورای شهر شیراز در خصوص ساخت برج ۲۵ طبقه در مرکز شهر گفت: نمی دانم عده ای با کدام منطق از رشد عمودی شهر انتقاد می کنند.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " ازشیراز، سیدمحمد احمدی عصر شنبه ۳۰ فروردین در حاشیه‌ی جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در جمع خبرنگاران گفت: شهر یعنی ساختمان‌های مرتفع، روستا که نیست، ‌ طول شیراز امروز به ۵۰ کیلومتر رسیده و بیشتر اراضی خوب و مرغوب اطراف شهر به ساختمان‌های کوتاه‌قامت بدل شده است، حال آنکه شهر باید عمودی رشد کند، امروز در مسیرهایی، شهر شیراز مانند یک شهر کوچک و دور افتاده است.

استاندار فارس تصریح کرد: وقتی شورا و شهرداری براساس ضوابط مجوزی را برای یک ساختمان صادر می‌کنند، ‌ تعجب می‌کنم و نمی‌دانم افراد با کدام منطق مخالفت می‌کنند، این را من درک نمی‌کنم.

احمدی ضمن اشاره به نگاه خاص کشورهایی نظیر ترکیه و امارات عربی متحده به صنعت توریسم گفت: درشهری نظیر دبی، بیش از تمام ایران هتل‌های با کیفیت وجود دارد اما هنوز هم در این بخش شاهد فعالیت‌های جدید هستیم،

وی گفت: در ترکیه ۴۰۰ هتل مرغوب افتتاح شد و درآمد حاصل از گردشگری آن را هم می‌بینیم، اگر به‌دنبال رونق اقتصادی در بخش گردشگری هستیم باید ساخت و ساز در زیرساخت‌ها را هم دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه شیراز می‌تواند بهترین شهر جهان باشد، این مطلب را یک شعار ندانست و گفت: امروز بررسی کنید چند هتل خوب در شیراز وجود دارد.

احمدی با تاکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذار خصوصا در صنعت توریسم به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم شیراز و فارس، ‌ گفت: توریسم به‌راحتی جذب نمی‌شود، نیازمند سرمایه‌گذار هستیم، بله اگر جایی فسادی باشد، باید قانونا و خیلی جدی و محکم برخورد شود، اما شیراز نیازمند توسعه‌ی ساختمان‌های مرتفع تجاری، خدماتی و هتل است.

رییس شورای برنامه ریزی استان فارس بابیان این مطلب که مهمترین دغدغه وی اشتغال و مرتفع کردن بحران بیکاری درفارس است افزود: برای حل مشکل بیکاری، با برنامه‌ریزی و دقت از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی صنعت را اولویت اصلی استان به‌شمار دانست و افزود: راهی جز طی مسیر صنعتی شدن نداریم اما باید در همه بخش‌ها، همه ظرفیت‌ها به‌درستی و متناسب دیده شده و رشد کند زیرا ما نیازمند خودکفایی در همه ابعاد هستیم.

استاندار فارس تصریح کرد: من به‌عنوان مدیر ارشد استان باید جوابگوی جوانان فارغ‌التحصیل بیکار شیراز و فارس باشم، باید برای آنان ظرفیت‌های اشتغال تعریف کنیم، ‌ این هم عملی نیست مگر از طریق جذب سرمایه‌ها و سرمایه‌گذاران سالم و پاک، شیراز چطور می‌خواهد پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی باشد، چگونه می‌خواهد در بحثتوریسم و توریسم سلامت حرف اول را بزند، مگر بدون زیرساخت ممکن است؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز