خبرگزاری کار ایران

یک جامعه شناس در گفتگو با ایلنا:

بارداری‌های ناخواسته راه حل افزایش جمعیت نیست

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۹۷۸

«برای افزایش جمعیت باید امید به آینده و احساس آرامش در ذهینت کلان جامعه وجود داشته باشد و مردم حرکت جامعه به سوی زندگی راحت‌تر و رفاه بیشتر را حس کنند.»

یک جامعه‌شناس با تاکید بر اینکه مساله افزایش جمعیت با بارداری‌های ناخواسته حل نمی‌شود گفت: فرزندآوری ارتباط مستقیم با مسائل اجتماعی و اقتصادی دارد و محدودیت‌های بهداشتی نمی‌تواند راه حل مناسبی برای افزایش جمعیت باشد.

امید علی احمدی، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه، در گفتگو با ایلنا در مورد ایجاد ممنوعیت‌های قانونی برای روش‌های پیشگیری از بارداری در قالب طرح «افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت» گفت: تمایل به فرزند آوری رابطه مستقیمی با مسائل اجتماعی و اقتصادی دارد و این گونه محدودیت‌ها تنها سبب بارداری‌های ناخواسته و بدون میل باطنی افراد و به دنبال آن افزایش روشهای غیر بهداشتی سقط جنین در جامعه و به تبع به خطر افتادن سلامت مادران می‌شود.

وی افزود: محدود کردن ابزار‌های پیشگیری از بارداری منجر به افزایش فرزند آوری در قشری از جامعه می‌شود که توانایی مالی پرورش کودک را ندارند، بنابراین جامعه با مشکلاتی متعددی در این زمینه روبرو خواهد شد.

این جامعه‌شناس ادامه داد: باروری و هر پدیده اجتماعی دیگری باید در کلیت یک نظام اجتماعی در نظر گرفته شود. برای افزایش جمعیت باید امید به آینده و احساس آرامش در ذهینت کلان جامعه وجود داشته باشد و مردم حرکت جامعه به سوی زندگی راحت‌تر و رفاه بیشتر را حس کنند.

علی احمدی در پایان گفت: اکنون، بر خلاف گذشته، زوج‌ها در سالهای ابتدایی زندگی مشترک بچه دار نمی‌شوند، زیرا علاوه بر اینکه وضعیت اقتصادی و اشتغال پایداری ندارند از پایداری ازدواج خود نیز مطمئن نیستند. برای حل این چالش‌ها به برنامه‌هایی چند ساله نیاز است و باید توجه داشت که با قرار دادن فشار بر روی مسائل بهداشتی مساله‌ای با این ابعاد پیچیده حل نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز