خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

سال گذشته ۳۰ درصد اعتبارات عمرانی استان اصفهان محقق شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۹۷۳

به منظور تصویب بخش های باقیمانده سند آمایش سرزمین استان اصفهان و با توجه به اهمیت آن جلسات شورای برنامه‌ریزی استان هر هفته برگزار می شود.

استاندار اصفهان در اولین جلسه شورای برنامه ریزی استان در سال جدید گفت: سند آمایش سرزمین استان به زودی تکمیل و قابل بهره برداری خواهد شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، " رسول زرگرپور " استاندار اصفهان در مصاحبه‌ای در خصوص روند شورای برنامه ریزی و توسعه استان استان اظهار داشت: تصمیمات اساسی و مهم در ارتباط با توسعه استان، توزیع اعتبارات و برنامه های دراز مدت استان در این جلسه گرفته می‌شود.

استاندار اصفهان جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان را یکی از اصلی ترین جلساتی که در سطح استان برگزار می‌شود، دانست و افزود: مقید هستیم که این جلسات به صورت مستمر و هر ماه برگزار شود.

وی اظهار داشت: در این جلسات مسائل در دو بخش موارد جاری و روزمره و طرح های دراز مدت استان بررسی و در خصوص آن تصمیم گیری می شود.

" زرگرپور " با اشاره به اینکه عملکرد بودجه سال گذشته در جلسه مرور شد، اعلام کرد: در سال گذشته با توجه به محدودیت‌هایی که در تخصیص منابع وجود داشت، تنها حدود ۳۰ درصد اعتبارات عمرانی تحقق یافت.

وی ادامه داد: با توجه به عدم تحقق و واقعی نبودن بودجه این موضوع قابل پیش بینی بود و منجر به عدم رشد و پیشرفت فیزیکی مناسب، بخش قابل توجهی از طرح ها شد.

مدیر ارشد استان از لزوم تلاش در سال جدید برای جبران این مسئله سخن گفت و افزود: متأسفانه سال ۱۳۹۲ را با حدود ۴هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال کسری پشت سر گذاشتیم.

وی تشریح کرد: از این مبلغ حدود ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش بهداشت و درمان و ‌حدود ۲ هزار میلیارد ریال مربوط به بخش آموزش و پرورش است، که بخش اعظم آن حقوق، ‌معوقات و رفاهیات کارکنان این دو بخش را شامل می شود.

" رسول زرگرپور " اذعان داشت: این کسری بار اضافی را در سال ۱۳۹۳ تحمیل می کند که جهت جبران آن راهکارهایی پیش بینی شده است.

وی تأکید کرد: در تبصره های بودجه سال جدید ظرفیت های بزرگی دیده شده است که گاهی نتیجه این تبصره ها نسبت به عدد بودجه، برای استان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: مدیران موظف هستند ظرفیت های پیش بینی شده در بودجه را احصاء و پیگیری نمایند.

وی افزود: طرح آمایش سرزمین نیز از جمله مسائلی است که در شورای برنامه ریزی استان در حال پیگیری است.

زرگرپور اظهار داشت: علیرغم عدم وجود سند بالادستی طرح آمایش سرزمین، ‌استان اصفهان اقدام به تهیه برش استانی آن نموده است.

وی با بیان اینکه این سند در ۲۰ محور مختلف تعریف و در استان تهیه شده است، ‌یادآور شد: ۱۲ مورد از این ۲۰ محور در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح و تصویب شده است.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: ۸ مورد باقیمانده نیز در انتظار تصویب نهایی در شورا است که با وجود اهمیت این سند برای استان، ‌ جلسه شورای برنامه ریزی هر هفته تشکیل و به بررسی و تصویب نهایی موارد باقیمانده خواهد پرداخت.

وی بیان کرد: بخش اقتصاد دانش بنیان در سند آمایش سرزمین که در این جلسه مورد بحثقرار گرفت، ‌مبحثنو و تازه‌ای است که با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و شعار سال جاری، ‌ این مبحثاز اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز