خبرگزاری کار ایران

مهرداد اسکویی:

دانشجویان باید بیاموزند که چگونه می‌توانند شهروندی آگاه و مسئول در جامعه باشند

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۹۵۳

فیلمسازی مستند و عکاسی تلفن همراه باید این امکان را به دانشجویان بیاموزد که چگونه می‌توانند شهروندی آگاه و مسئول در جامعه باشند.

نشست خبری بخش دانشگاهی دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران در دانشگاه الزهراء برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ این نشست خبری با حضور «حمید خانی» دبیر جشنواره، «حسن علیکرمی» دبیر خانه سینمای دانشگاهی ایران و «مهرداد اسکویی» مستندساز و داور بخش فیلم، شنبه ۳۰ فروردین در دانشگاه الزهراء برگزار شد.

حمید خانی دبیر جشنواره گفت: بخش دانشگاهی جشنواره همراه تهران با هدف افزایش مشارکت جوانان و قشر فرهیخته دانشگاهی به عنوان یک حرکت فرهنگی و کمک به فرهنگ سازی استفاده صحیح از تلفن همراه ایجاد شده است.

او اضافه کرد: در کارگاه‌های آموزشی جشنواره با عنوان «عکاسی و فیلم سازی با تلفن همراه»، اساتیدی چون سیف اله صمدیان، مهرداد اسکویی، اکبرعالمی و… به آموزش عکاسی و فیلم سازی با تلفن همراه خواهند پرداخت.

در ادامه حسن علیکرمی دبیر خانه سینمای دانشگاهی ایران در تشریح اهداف این مرکز گفت: مهم‌ترین هدف خانه سینمای دانشگاهی ایران، بازخوانی ارتباط دانشگاه با سینما ست.

علیکرمی حضور جشنواره در دانشگاه‌های سراسر کشور را یک اتفاق خوب دانست چراکه می‌تواند به چرخه زوایای مختلف سینمای ایران کمک کند.

دبیر بخش دانشگاهی جشنواره به حرف‌هایش افزود: در این دوره از جشنواره، از پایان نامه‌های دانشگاهی با موضوعات مرتبط با جشنواره، حمایت خواهیم کرد.

مهرداد اسکویی درخصوص محتوای این کارگاه‌ها این طور توضیح داد: فیلمسازی مستند و عکاسی تلفن همراه باید این امکان را به دانشجویان بیاموزد که چگونه می‌توانند شهروندی آگاه و مسئول در جامعه باشند.

با حضور در کارگاه‌های آموزشی، شرکت‌کنندگان کار با ابزار همراه را به خوبی می‌آموزند و با استمرار این روند می‌توانند از این وسیله به درستی استفاده کنند.

اسکویی ادامه داد: بسیار دیده شده فیلم‌های تولیدی با تلفن همراه، به خلوت خصوصی مردم هجوم می‌آوردند اما وجود چنین جشنواره‌هایی به تولید محتوای انسانی و ارزشی کمک می‌کند. کسانی که در این کارگاه آموزش می‌بینند دیدگاه‌شان نسبت به ثبت تصویر تفاوت عمده‌ای می‌کند چراکه یاد می‌گیرند زوایای مختلفی را ثبت کنند و این اتفاق مهمی است.

وی با طرح یک سوال که چگونه می‌توان با این وسیله(تلفن همراه) خود و جهان پیرامون را بیان کرد و به چالش کشانید؟ ادامه داد: ما در این کارگاه‌های آموزشی سعی می‌کنیم با جلب مشارکت عملی دانشجویان و علاقمندان اتفاق مهم و بزرگی را به وجود بیاوریم که‌‌ همان همراهی دانشجویان است.

اسکویی در پایان توضیح داد: در این کارگاه‌ها، محتوای آموزشی به صورت پرسشی ارائه می‌شود و دانشجو می‌آموزد که در مقابل آنچه می‌بیند، سوال مطرح کند و تمام اتفاقات را به شکل دانشی و درونی بررسی کند. همین آگاهی و شناخت باعثدرست دیدن و درست نگاه کردن است.

کارگاه‌های آموزشی جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، از ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ در دانشگاه الزهراء آغاز و تا ۳۱ اردیبهشت به ترتیب در دانشگاه‌های خورزمی کرج، بین‌المللی امام خمینی قزوین، هنر اسلامی تبریز، رازی کرمانشاه، باهنر کرمان، سراسری تفرش، شیراز، یاسوج، فرودسی مشهد، سراسری نیشابور، علم و صنعت ایران، علوم اقتصادی، شهیدبهشتی و تربیت مدرس تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز