خبرگزاری کار ایران

۸۰ درصد از مراحل آماده سازی مصلی تهران به پایان رسید

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۹۴۸

بنابر اعلام کمیته اجرایی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ‌ بیش از ۸۰ درصد مراحل آماده‌سازی مصلی حضرت امام خمینی(ره) برای این رویداد به پایان رسید.

حسین صفری؛ مدیر کمیته اجرایی در این باره گفت: با توجه به این که ۷۵ هزار مترمربع از نمایشگاه کتاب در فضای باز اجرای می‌شود و نیاز به ساخت سالن وجود دارد، ‌ چند روز زودتر از جدول زمان‌بندی، ۸۰ درصد کارهای ساخت سالن، ‌ فعالیت‌های زیربنایی و پیکره‌بندی‌ها به پایان رسیده است.

وی افزود: بر اساس زمان‌بندی و با توجه به همکاری خوب همه بخش‌ها حتی پیمانکاران مجموعه که بیش از ۳۰ شرکت پیمانکاری هستند، فعالیت‌های آماده‌سازی نمایشگاه به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم غرفه‌ها را ابتدای اردیبهشت به صورت کامل تحویل ناشران دهیم.

× تحویل غرفه‌های کودک‌ونوجوان نمایشگاه کتاب آغاز شد

تحویل غرفه‌ها در بخش کودک‌ونوجوان بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از صبح امروز شنبه ۳۱ فروردینآغاز شد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ‌ بنابر اعلام کمیته کودک‌ونوجوان این رویداد، ناشران حاضر در این بخش از امروز شنبه ۳۰ فروردین می‌توانند با مراجعه حضوری ضمن دریافت فیش اجاره‌بهای غرفه و پرداخت این مبلغ، ‌ غرفه خود را تحویل بگیرند.

حدود ۳۰۰ ناشر در بخش کودک‌ونوجوان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ثبت‌نام کرده‌اند که در فضای ۶۵۰۰ مترمربع در سالن های ۲۲،۲۳، ۲۴ و ۲۵ به فعالیت می‌پردازند.

این ناشران قرار است حدود ۲۷ هزار جلد کتاب را در بخش کودک‌ونوجوان عرضه کنند که در ۴ سال گذشته منتشر شده است.

× دیدار مدیران نمایشگاه کتاب با وزیر

دیدار مدیران کمیته‌های مختلف بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران با علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست مشترک سید عباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌ها و هماهنگی‌های انجام شده برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: در چند ماه گذشته هماهنگی‌های فشرده با نهادها و سازمان‌ها برای برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه کتاب تهران انجام شده است. این برنامه‌ریزی‌ها در ۲ مرحله انجام شدند که در مرحله اول با برگزاری جلسات با ناشران و اتحادیه‌های نشر و کارشناسان، تلاش کردیم تا رویکردهای نمایشگاه را مشخص کنیم. در مرحله دوم نیز با تشکیل شورای برنامه ریزی، مشخص کردن روسای کمیته‌های مختلف و برگزاری جلسات با کارشناسان و ناشران وارد فاز اجرایی نمایشگاه شدیم.

معاون امور فرهنگی با ارایه گزارشی مختصر درباره اقدامات انجام شده برای برگزاری هر چه بهتر این دوره از نمایشگاه کتاب گفت: تلاش شده است در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بخش نمایشگاهی بر بخش فروشگاهی غلبه داشته باشد. همچنین خدمات رسانی به ناشران و بازدیدکنندگان ارتقاء داده شود. در ادامه روند برون سپاری و واگذاری کارها به بخش خصوصی تصمیم گرفتیم تا هر چه بیشتر امور برگزاری نمایشگاه را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی افزود: از سوی دیگر تصمیم گرفته شد تا فعالیت‌های فرهنگی در نمایشگاه حضور پر رنگ و جدی داشته باشد. درباره زیباسازی مصلی در این دوره از نمایشگاه نیز اقدامات جدی صورت گرفته است. تکریم از اندیشمندان حوزه مکتوب و تعامل بیشتر با نهادهای همکار در برگزاری نمایشگاه از اقدامات دیگری بودکه در این دوره از نمایشگاه مورد توجه قرار داشته است.

در ادامه این جلسه نیز «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت این رویداد فرهنگی در کشور گفت: اقداماتی که از چند ماه گذشته از سوی مسوولان برگزای نمایشگاه تا به امروز انجام شده است جای تقدیر و تشکر دارد.

وی همچنین خواستار انجام برنامه‌ریزی برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه شد و گفت: برخی از افراد برای خرید کتاب و عده‌ای نیز برای بازدید در نمایشگاه حاضر می‌شوند. برنامه ریزی ها باید به گونه‌ای انجام شود که برای هر ۲ گروه برنامه فرهنگی در نمایشگاه داشته باشیم.

علی جنتی همچنین خواستار تصمیم جدی و عاجل برای مکان برگزاری نمایشگاه کتاب شد تا هزینه و انرژی فراوانی برای برپایی این نمایشگاه انجام نشود. وی همچنین خواستار نظارت و همکاری جدی در برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز