خبرگزاری کار ایران

احمدی مقدم خبر داد:

کشف ۸۹ درصدی جرایم خشن در سال ۹۲ / بدهی مالی به کارکنان و بازنشستگان ناجا نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۸۵۷

با وجود مشکلات مالی در سال گذشته با همکاری دولت تمام تعهدات نسبت به کارکنان و بازنشستگان انجام شد و از سال ۹۲ هیچ بدهی نداریم / اگرچه در سال ۹۲ در زمینه سرقت‌های خرد با افزایش اندکی مواجه بودیم اما کشف آن به نسبت سال ۹۱ با رشد مواجه شده است.

ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی کشور از کشف ۸۹ درصدی کشف جرایم خشن در سال ۹۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار " اسماعیل احمدی مقدم " روز شنبه در نوزدهمین همایش سراسری فرماندهان نیروی انتظامی که با حضور " حسن روحانی "، رییس جمهور و " عبدالرضا رحمانی فضلی "، وزیر کشور در ستاد کل ناجا آغاز شد اظهار داشت: هر سال پس از پایان خدمت رسانی در ایام نوروز، اجتماع بزرگ فرماندهان نیروی انتظامی، معاونان، سازمان‌های عقیدتی و سیاسی و مدیران کل فرماندهی مرزبانی، هنگ‌های دریایی و شهرستان‌ها و یگان‌های مستقر در ستاد ناجا به منظور ارزیابی مناسب عملکرد و ارائه راهکارها و انتقال تجارب یک سال گذشته برگزار می‌شود.

وی به عملکرد نیروی انتظامی در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در عرصه نظم و ایمنی عبور و مرور با استفاده از فن آوری‌های نوین و زیر پوشش قرار دادن ۴۰۰ کیلومتر از راههای مواصلاتی کشور و راه اندازی سایت راهور ۱۲۰، شاهد کاهش ۱۲ درصدی حوادثرانندگی بودیم.

وی ادامه داد: این اقدامات سبب شد تا شاهد ۷/۶ درصدی قربانیان این حوادثباشیم، بگونه‌ای که تعداد قربانیان حوادثرانندگی به یکهزار و ۳۰۰ نفر کاهش یافته است.

احمدی مقدم ادامه داد: امیدواریم با به بروز رسانی ناوگان‌ها، اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، بهبود خودرو‌ها و هوشمندسازی ۳۰ هزار کیلومتر دیگر از جاده‌های کشور شاهد کاهش ۲۰ درصدی حوادثدر سال ۹۳ باشیم.

وی ادامه داد: اگرچه در سال ۹۲ در زمینه سرقت‌های خرد با افزایش اندکی مواجه بودیم اما کشف آن به نسبت سال ۹۱ با رشد مواجه شده است.

رئیس پلیس کشور با اشاره به موفقیت‌های پلیس در عرصه جرایم اقتصادی نیز خاطر نشان کرد: پلیس آگاهی در سال گذشته موفق به رفع تصرف از ۳۸ میلیون مترمربع از اراضی ملی و کشف ۱۸۱ پرونده مربوط به اراضی به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال شد. همچنین موفق به کشف ۱۶۰ پرونده تسهیلات غیرمجاز به ارزش ۱۸ هزار میلیارد ریال شدیم.

وی با اشاره به راه اندازی پلیس اقتصادی در برنامه ششم توسعه ابراز امیدواری کرد تا کارکرد نیروی انتظامی متناسب با خدمتگزاری دولت افزایش یابد.

وی با اشاره به برنامه‌های نیروی انتظامی در عرصه الگوی مدیریت و کیفیت در طرح " مکنا " توضیح داد: در راستای اجرای این طرح بیش از ۳۰۰ کلانتری و پاسگاه در سال گذشته برای استاندارد سازی و اجرای طرح «مکنا» اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در عرصه امور وظیفه عمومی و تامین سرباز نیز بیش از ۴۰۰ هزار نفر به مراکز آموزشی و بیش از پنج میلیون نفر به پایگاه‌های اطلاعاتی مربوط به سربازی مراجعه کردند. در سال ۹۲ شاهد کاهش ۳۸ درصدی مدت رسیدگی به درخواست کفالت و ۲۵ درصدی مرخصی پزشکی بودیم.

فرمانده نیروی انتظامی به راه اندازی ۲۰ مرکز اطلاعاتی در مرزهای کشور و احداث۱۶۲ کیلومتر راه‌های مرزی اشاره کرد و افزود: همچنین بیش از ۱۰۰ برجک در سطح کشور در سال گذشته ایجاد شده است. در عرصه مبارزه با موادمخدر موفق به کشف بیش از ۵۰۰ باند قاچاقچی شدیم.

وی در زمینه فعالیت‌های علمی و پژوهشی پلیس به فعال شدن ۶۰ واحد تحقیقاتی تحت مدیریت یک پژوهشگاه واحد اشاره کرد و گفت: تولید ۲۵ نشریه علمی، توسعه تحقیقات صنعتی، خودکفایی با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای بویژه در زمینه فناوری از دیگر برنامه‌های نیروی انتظامی در سال گذشته است.

احمدی مقدم ادامه داد: در حوزه منابع انسانی، سیستم‌های آموزشی، بهداشتی، معنوی، رفاهی و معیشتی کارکنان ناجا نیز فعالیت‌های بسیاری صورت گرفته که در این رابطه می‌توان به اعزام ۲۸ هزار نفر در قالب راهیان نور، پذیرش ۸۸ هزار نفر در اماکن رفاهی سازمان، واگذاری ۱۰ هزار وام تسهیلات خورد و بدون بهره به کارکنان، دلجویی و بازدید از ۲۵ خانواده شهید و ایثارگر و توسعه فناوری بیمارستان‌ها و خدمات درمانی اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: با وجود مشکلات مالی در سال گذشته با همکاری دولت تمام تعهدات نسبت به کارکنان و بازنشستگان انجام شد و از سال ۹۲ هیچ بدهی نداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز