خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی بناهای سفت کار استان تهران:

سوء استفاده از کارگران غیر ایرانی بازار کارگران ساختمانی را خراب کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۸۵۳

الزام کارفرما به رعایت حداقل‌های قانونی در مورد کارگران ایرانی و در مقایل امکان نادیده گرفتن همین حداقل‌ها در مورد کارگران غیر ایرانی باعثبرهم ریختگی بازار کار برای کارگران ساختمانی شده است.

رئیس انجمن صنفی بناهای سفت کار استان تهران با انتقاد از شرایط نابرابر کار کارگران ایرانی و بیگانه گفت: وضعیت نامطلوب و مبهم کارگران اتباع بیگانه زمینه سواستفاده کارفرمایان را فراهم کرده است.

«حسین ناطق» نابرابری شرایط کار کارگران ایرانی و غیر ایرانی شاغل در صنعت ساختمان را عامل اصلی بالا بودن نرخ بیکاری در صنعت ساختمان دانست و افزود: الزام کارفرما به رعایت حداقل‌های قانونی در مورد کارگران ایرانی و در مقایل امکان نادیده گرفتن همین حداقل‌ها در مورد کارگران غیر ایرانی باعثبرهم ریختگی بازار کار برای کارگران ساختمانی شده است.

این فعال کارگری در تشریح شرایط معیشت و اشتغال کارگران غیر ایرانی گفت: این کارگران به دلیل شرایطی که دارند از مزایای مسکن مناسب بی‌بهره‌اند و بنابراین در ازای داشتن سرپناه و جای خواب در کارگاههای ساختمانی حاضر به دریافت دستمزد بسیار پایین‌تر از حد معمول هستند.

وی ضمن هشدار درباره افزایش بیکاری در میان کارگران ایرانی تصریح کرد: بهبود شرایط کارگران اتباع بیگانه، ‌ وضعیت اشتغال را برای همه کارگران عادلانه‌تر خواهد کرد و مانع سواستفاده کارفرمایان خواهد شد.

«ناطق» در ادامه دیگر مشکل کارگران ساختمانی را نداشتن امنیت شغلی و کار روزانه عنوان کرد و اظهار داشت: مساله این کارگران بیکاری در اکثر روزهای سال است. هیچ ساز و کاری برای تامین امنیت شغلی آن‌ها وجود ندارد و بعضا کارگران از دستمزد یک روز کار خود هزینه‌های چندین روزه خود را تامین می‌کنند.

وی همچنین از عدم پرداخت سهام عدالت کارگران انتقاد کرد و بیان داشت: کارگران ساختمانی ۴ سال است منتظر دریافت سهام عدالت خود هستند اما متاسفانه سازمان خصوصی سازی این مقادیر را بلوکه کرده و سهام عدالت کارگران را هنوز پرداخت نکرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز