خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در گردهمایی فرماندهان ناجا:

مرحله دوم هدفمندی‌یارانه‌ها تا پایان هفته اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۷۶۹

باید خیلی حواسمان جمع باشد که اقشار آسیب پذیر از افزایش قیمت حاملهای انرژی آسیب نبینند / در برخورد با مردم و حتی مجرمان ادب و اخلاق و آنچه قانون گفته است را باید مد‌نظر قراردهید.

رییس‌جمهور نیروی انتظامی را حافظ امنیت ملی دانست و گفت: در اکثر مواقع کار این نیرو با تهدیدات بیرونی و خارجی است و در عرصه داخلی نیز به غیر از نیروی مردمی بسیج که با نیروی نظامی سپاه در ارتباط است‏، بیشترین تعامل را با مردم دارد و همواره با مردم برخورد دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا‏، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نوزدهمین گردهمایی سراسری فرماندهان نیروی انتظامی با تقدیر از این نیرو به خاطر ارائه خدمات در ایام نوروز اظهار کرد: روز و شب و به ویژه در تعطیلات نوروزی بار سنگینی را بردوش داشتید که به نحو احسن انجام وظیفه کردید و این کاهش آمار تلفات و همچنین تصادفات بزرگ‌ترین تشویق برای شما و دولت خدمتگزار است.

وی افزود: کار نیروی انتظامی از جمله در زمینه کاهش تصادفات همکاری نهادهای مختلف و خود مردم را می‌طلبد و اگر دست به دست هم دهیم‏، می‌توانیم تصادفات و تلفات را کاهش دهیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نیروی انتظامی وظایف گسترده‌ای دارد‏، ابراز کرد: این گستردگی وظایف نشان از اهمیت است و در ابتدای انقلاب چندین نهاد کارهای انتظامی را انجام می‌د ادند‏، اما پس از آن ادغام شدند وبه شکل کنونی در آمدند که کاری سخت و مهم بر عهده دارند.

روحانی کار نیروی انتظامی را حافظ امنیت ملی دانست و گفت: در اکثر مواقع کار این نیرو با تهدیدات بیرونی و خارجی است و در عرصه داخلی نیز به غیر از نیروی مردمی بسیج که با نیروی نظامی سپاه در ارتباط است‏، بیشترین تعامل را با مردم دارد و همواره با مردم برخورد دارد.

وی افزود: بخشی از سرمایه امنیت اجتماعی بر عهده نیروی انتظامی است و مردم شکل حاکمیت را در نیروی انتظامی می‌بینند و تفاوتی ندارد که ساختار مدیریتی آن چگونه است بلکه آن چیزی که مهم است نیروی انتظامی پیشانی نظام برای برخورد با آن‌ها است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: از مرز‌ها گرفته تا فرودگاه و شهر و خیابان و جاده مردم با نیروی انتظامی مواجه می‌شوند و نیروی انتظامی به عنوان بخش بزرگی از حاکمیت ونظام برای مردم مطرح است و این شکل برخورد و ادب و اخلاق ومهارت حرفه‌ای نیروی انتظامی را مردم باید لمس کنند.

روحانی با مهم خواندن نحوه برخورد پلیس با مردم تاکید کرد: از راه رفتن، ‌پوشیدن لباس و ظاهر یک پلیس و یا درجه دار می‌توان به باطن وی پی برد و الان که من به شما نگاه می‌کنم استنباط می‌کنم که ناراحتید یا خوشحال و این حالت صورت و لبخند و یا تندخو بودن حالت درونی افراد را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهور گفت: بر طبق آنچه در قانون آمده است تا پایان هفته جاری مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را عملیاتی و اجرایی می‌کنیم.

‏حسن روحانی در نوزدهمین همایش سراسری فرماندهان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که در فرماندهی انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: از مردم خواسته‌ایم تا آنهایی که نیازمند و متقاضی هستند، برای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اقدام کنند و برای دریافت یارانه هم مردم باید نیازمند باشند و هم متقاضی.

وی ادامه داد: امیدواریم مردم برمبنای مسئولیت شرعی و ملی خود عمل کنند تا کار به نحو شایسته انجام شود.

به گفته وی قیمت‌ها با شیبی ملایم افزایش خواهد یافت تا مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر از اجرای آن آسیبی نبینند.

وی با بیان اینکه قرار شد فقط برق ۲۴درصد گران شود‏، گفت: پس از ابلاغ این قانون گزارشاتی که به دست من رسید نشان می‌داد که مسولان وزارت نیرو تفسیر دیگری از این افزایش قیمت داشته‌اند که سریعا دستور به اصلاح این قضیه دادم.

وی با اشاره به اینکه ما دولتی را تحویل گرفتیم که ۲۰هزار میلیارد تومان بدهکار برق بود، خاطر نشان کرد: باید خیلی حواسمان جمع باشد که اقشا ر آسیب پذیر از افزایش قیمت حاملهای انرژی آسیب نبینند.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: برای نائل شدن به اهداف سال اقتصاد وفرهنگ نیز نیازمند حمایت نیروی انتظامی هستیم و باید بدانیم که اجرای اقتصاد مقاومتی به نفع کشور است، زیرا ما در بحثاقتصاد نیازمند تحول هستیم.

حسن روحانی در ادامه سخنان خود در جمع فرماندهان نیروی انتظامی خطاب به آنان خاطرنشان کرد: کار شما این نیست که فقط با جرم مبارزه کنید، شما باید نظم ایجاد کنید. بحثایجاد نظم و انتظام با مبارزه با جرم متفاوت است، آنچه نیروی انتظامی وظیفه دارد ایجاد امنیت عمومی است، امنیت یعنی زندگی بدون دغدغه یعنی آرامش باطن. امنیت یعنی برداشت تمام دغدغه‌های مردم، یعنی افراد جامعه نسبت به سرمایه ارزشمند مادی ومعنوی خود نگرانی نداشته باشند.

رئیس‌جمهور خاطر‌نشان کرد: زمانی فکر می‌کردند که پلیس هر‌چه تعداد بیشتری داشته باشد وقدرت بازوی بیشتری داشته باشد و برخورد‌ها هر چه خشن‌تر باشد امنیت بهتر برقرار می‌شود، اما اکنون دیدگاه‌ها تغییر کرده است، نه اینکه نیروی انتظامی نباید قدرتمند وتوانمند نباشد، امام اساس امنیت تنها قدرت نیست.

وی با بیان اینکه اساس امنیت را حاکمیت قانون تعیین می‌کند، گفت: اجرای قانون باید درجامعه به ارزش تبدیل شود و ارزش معیارش قانون است، حال می‌خواهد قانون شرع باشد یا قانون کشور، اگر ما در کشور احترام به قانون را ارزش کردیم، حال پلیس باشد یا نباشد دوربین باشد یا نباشد جریمه شویم یا نشویم، دیگر مهم نیست و خود مردم قانون را اجرا خواهند کرد.

روحانی متذکر‌ شد: تخلف ا‌ز قانون باید به عنوان ضد‌ارزش تلقی شود و این فرهنگ است که می‌تواند امنیت رابه معنای واقعی ایجاد کند.

به گفته رئیس‌جمهور در یک کشور برای اینکه نظم و قانون به درستی اجرا شود مردم باید همراه باشند، بدون کمک مردم این امر مسیر نیست.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در اجرای قانون باید مردم را قانع کرد، ‌گفت: در بحثقانون ممکن است آنچه را که یک فرد منکر می‌داند از نگاه فرد دیگر منکر نباشد، ما اول باید مردم را قانع کنیم که این کار معروف است یا منکر، در آن هنگام است که می‌توانیم انتظار داشته باشیم مردم به درستی عمل کنند.

وی خاطر‌نشان کرد: ابتدا باید معروف را معروف و منکر را به عنوان منکر ترویج کرد، زمانی کمربند بستن را مسخره می‌پنداشتند اکنون اما با ترویج فرهنگ بستن کمربند مردم مجاب شده‌اند که این کار باید انجام شود‌ و اکنون می‌توان بر بستن کمربند قانون را اعمال کرد.

وی با بیان اینکه یکی از اشکلات ما در نظام فرهنگی این است که چون فکر می‌کنیم آنچه در ذهن من به عنوان پلیس است در ذهن مردم نیز همین گونه است، اظهارداشت: درجایی ممکن است اقدام پلیس مورد تایید وتشویق مردم قرار گیرد، اما در جای دیگر مردم با اجرای قانون توسط پلیس مردم به هم نگاه می‌کنند و سر تاسف تکان می‌دهند که این نشان می‌دهد که مردم برای اجرای قانون قانع نشد‌اند.

روحانی خاطر‌نشان کرد: پلیس باید مقتدر باشد باید مهارت حرفه‌ای داشته باشد. باید دانش بنیان باشد. دانش بنیان یعنی اینکه هر کاری می‌کند با تحقیق و پژوهش همراه باشد و هم مجهز و مقتدر باشد و هم همه اصول اخلاقی را مراعات کند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه اقتدار با ادب و تواضع منافاتی ندارد، خاطرنشان کرد: مردم ایران بسیار فهمیده هستند و در مواقع مقتضی تصمیمات شگرفی می‌گیرند مردم ما خوب درک می‌کنند.

وی خطاب به فرماندهان پلیس تصریح کرد: شما مسئولیت شرعی سنگینی دارید، چرا که شما نماینده نظام جمهوری اسلامی هستید و اخلاق و نحوه برخورد و تماستان می‌تواند مبلغ نظام واسلام باشد و حتی می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

وی با تاکید براینکه نگذارید عصبانیت‌ها در پرونده‌ها دخالت کند، گفت: درست است که قضاوت کار سنگینی است ولی به این نکته توجه داشته باشید که پروند‌ه‌ها در کلانتری‌ها نوشته می‌شود و آن قاضی که بر پرونده نظارت می‌کند در واقع با آنچه شما نوشته‌اید تصمیم می‌گیرد.

وی درمورد نحوه برخورد پلیس با مردم نیز گفت: در برخورد با مردم و حتی مجرمان ادب و اخلاق و آنچه قانون گفته است را باید مد‌نظر قراردهید، هر‌چه مجازات که خدا فرموده است باید اجرا شود به یاد داشته باشید، نباید نسبت به مجرمان فحاشی کنید، هر‌چه خدا گفته بیش از آن حق کم و یا زیاد ندارید.

روحانی با ابراز خرسندی از اینکه خوشبختانه امروز پلیس جایگاه خوبی در میان مردم دارد، گفت: این جایگاه مناسب، مسئولیت را برای پلیس و دولت سنگین‌تر می‌کند، ما در دولت نیز هر‌چه درتوان داریم انجام می‌دهیم تا به انجام بهتر وظایف پلیس کمک کنیم. در زمینه اعتبارات نیز امسال با وجود آنکه سال سختی بود، بیش از صددر صد اعتبارات را تخصیص دادیم و امیدواریم بتوانیم نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز