خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه آهن شمالغرب کشورخبرداد:

آغاز به کار تردد هر روزه قطار مشهد - زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۷۴۴

مدیر کل راه آهن شمالغرب کشور گفت: راه آهن شمالغرب رتبه دوم کشور را در ارائه خدمات و جابجایی مسافران دارد.

مدیر کل راه آهن شمالغرب کشور گفت: با راه اندازی قطار جدید زنجان – مشهد زنجانی‌ها بعد از این هر روز راهی مشهد می‌شوند.

به گزارش خبرنگا ر «ایلنا» محمد رضا قربانی، در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، اظهار داشت: پیش از این حرکت قطار‌های زنجان - مشهد یک روز در میان بود که با آغاز به کار قطار مسافری جدید زائران امام رضا(ع) هر روز شاهد تردد این قطار در این منطقه از کشور خواهند بود.

قربانی با بیان اینکه، این قطار ویژه هر روز از زنجان به مشهد وبالعکس تردد خواهد کرد، گفت: این قطار جدید که با پیگیری مستمر مسوولان استان و راه آهن به خطوط ریلی زنجان اضافه شده است.

مدیر کل راه آهن شمالغرب کشور در ادامه خاطر نشان شد: راه آهن شمالغرب رتبه دوم کشور را در ارائه خدمات و جابجایی مسافران دارد..

قربانی با اشاره به اقدامات مطلوب جا به جای مسافر از طریقخطوط ریلی در کشور، گفت: سالانه چهار میلیون صندلی از طریق خطوط ریلی این منطقه در کشور جابجا می‌شوند.

وی در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: با اضافه شدن خط جدید زنجان - مشهد، تعداد قطارهایی که متعلق به زنجان باشند، افزایش پیدا می‌کند.

قربانی با اشاره به راه اندازی این خط جدید در استان اظهار داشت: این خط جدید از ۳۰ فروردین امسال از مقصد مشهد به سمت زنجان حرکت کرده و ۱۴ و ۴۰ دقیقه روز ۳۱ همین ماه وارد ایستگاه زنجان می‌شود.

مدیر کل راه آهن شمالغرب کشور، ظرفیت این قطار را ۳۷۸ نفرعنوان کرد و افزود: این قطار از جمله قطارهای درجه دوخواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای آزمایشی این طرح در این منطقه، تاکید کرد: در صورتی که این ظرفیت تکمیل شود، تا چهار سالن درجه یک نیز به این قطار اضافه خواهد شد.

قربانی همچنین با بیان اینکه با توجه به پیگیری‌های انجام شده برای نوسازی ناوگان ریلی منطقه شمالغرب کشور خبر از اضافه شدن یک رام قطار دو طبقه جدید نیز در آینده نزدیک از زنجان به تهران خبر داد.

مدیر کل راه آهن شمالغرب کشور با اشاره به سرعت این قطار دو طبقه گفت: این قطار با سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت وبا ظرفیت ۷۰۰ نفر به ناوگان ریلی این منطقه وارد می‌شود که جایگزین قطار دو طبقه فعلی خواهد شد.

قربانی در پایان، هزینه سفر از مقصد زنجان به مشهد را با قطار درجه دو ۲۲۰ هزار و ریال و با قطار درجه یک ۵۳۳ هزار ریال عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز