خبرگزاری کار ایران

متوسط قیمت فروش برق کاهش یافت؛

جزییات اصلاح‌های جدید در تعرفه‌ برق

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۷۴۰

با نظر رییس‌جمهوری و به‌منظور رضایت‌مندی هموطنان، برای تمام مصارف و بخش‌های مصرف‌کننده برق به‌طور ثابت افزایش ۲۴ درصدی لحاظ و تعرفه‌های جدید امروز برای اجرا به توانیر ابلاغ شد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تشریح جزییات اصلاح‌های جدید در تعرفه برق، گفت: قبوض جدید برق با لحاظ کردن اصلاح‌های جدید، تا پایان هفته آینده به دست مشترکان می‌رسد.

به گزارش ایلنا، هوشنگ فلاحتیان اظهار داشت: پیرو اطلاعیه صادر شده توسط وزارت نیرو، قبوض برق صادر شده در حدفاصل ۲۰ اسفندماه ۹۲ تا ۲۵ فروردین‌ماه ۹۳ با نظر ریاست‌جمهوری باطل و تعرفه‌های جدید امروز به شرکت توانیر ابلاغ شد.

وی افزود: به استناد مجوزی که از دولت برای افزایش قیمت برق گرفته بودیم، می‌بایست قیمت برق از متوسط ۴۳۰ ریال به‌ازای هر کیلووات ساعت با اعمال ۲۴ درصد افزایش به ۵۳۳.۲ ریال می‌رسید که برای تحقق این رقم، باید در تعرفه بخش‌هایی مانند کشاورزی و یا مناطق گرمسیری که از تخفیف برخوردار بودند، تعدیل بیشتری اعمال می‌شد.

فلاحتیان ادامه داد: تعرفه‌های ابلاغی که در اختیار شرکت‌های برق قرار گرفت، برای دستیابی به عدد متوسط فروش برق به‌ازای هر کیلووات ساعت ۵۳۳.۲ ریال طراحی شده بود و اجرای فرآیند افزایش قیمت‌ها به‌گونه‌ای بود که در بخشی از تعرفه‌ها مثل کشاورزی که قیمت فروش ۱۲۰ ریال به‌ازای هر کیلووات ساعت محاسبه شده بود، برای اینکه متوسط قیمت به عدد ۵۳۳.۲ ریال در هر کیلووات ساعت به‌دست آید، برخی تعرفه‌ها بیش از ۲۴ درصد افزایش یافت تا به متوسط افزایش ۲۴ درصد برسد.

وی افزود: برای رسیدن به متوسط ۲۴ درصد افزایش، می‌بایست بین ۳۴ تا ۹۴ درصد افزایش قیمت برای بخش‌های مختلف و مصارف مختلف اعمال می‌کردیم که با نظر رییس‌جمهوری و به‌منظور رضایت‌مندی هموطنان، برای تمام مصارف و بخش‌های مصرف‌کننده برق به‌طور ثابت افزایش ۲۴ درصدی لحاظ و تعرفه‌های جدید امروز برای اجرا به توانیر ابلاغ شد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه با اعمال این تغییر، متوسط درآمد صنعت برق پنج درصد کاهش یافته و از ۵۳۳.۲ به ۵۰۷ ریال به‌ازای هر کیلووات ساعت رسیده است، افزود: با توجه به قیمت‌های متفاوت برای بخش‌های مختلف و حتی رایگان برای بخشی از فعالیت‌های فرهنگی کشور، متوسط درآمد صنعت برق شاهد افزایش ۲۴ درصدی نیست و متوسط درآمد صنعت برق از ۴۳۰ ریال به ۵۰۷ ریال رسیده است.

وی تاکید کرد: در صورتی که برخی از مشترکان، قبض‌های پیشین را تاکنون پرداخت کرده‌ باشند، مازاد پرداخت آنان از قبض دوره بعدی کاسته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قبوض جدید تا پایان هفته آینده صادر و به دست مشترکان می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز