خبرگزاری کار ایران

چهره‌های علمی کشور در نمایشگاه کتاب

کد خبر : ۱۶۰۷۰۶

نشست‌های تخصصی پرسش و پاسخ با سه چهره‌ علمی کشور؛ اسفندیار معتمدی، محمود کریمی و پژمان نوروزی برگزار می‌شود.

نشست‌های تخصصی پرسش و پاسخ با سه چهره‌ علمی کشور، در سالن دستاورد‌های تولید علم بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود. اسفندیار معتمدی، محمود کریمی و پژمان نوروزی سخنرانان این نشست‌ها خواهند بود.

به گزارش ایلنا؛ نخستین نشست پرسش و پاسخ به اسفندیار معتمدی، چهره علمی مطرح فیزیک اختصاص دارد. این برنامه یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه با موضوع، تشریح وضعیت آموزش علوم در ایران، چالش‌های پیش‌رو، شرایط ایجاد نهضت آموزش علمی در کشور و نقاط قوت و ضعف آموزش علوم در ایران برگزار خواهد شد.

معتمدی نویسنده، مترجم، پژوهشگر تاریخ آموزش و پرورش ایران و از معلمان باسابقه‌ی آموزش فیزیک است. وی از همکاران طرح نوین آموزش علوم در ایران محسوب می‌شود که بیش از ۵۰ کتاب برای دانش‌آموزان و معلمان تالیف یا ترجمه کرده‌ است. وی اکنون رئیس اتحادیه انجمن‌های علمی، آموزشی معلمان فیزیک ایران است.

دومین نشست چهره‌های علمی کشور به محمود کریمی در روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت اختصاص یافته است. در این نشست برنامه‌های کریمی در حوزه فعالیت‌های علمی به ویژه در حوزه خلاقیت و نوآوری مورد بحثو گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

محمود کریمی از مدرسان با سابقه و برنامه‌ساز تلویزیون است. وی دانش‌آموخته مهندسی صنایع و مدیریت اجرایی از دانشگاه علم و صنعت، پژوهشگر و مدرس متدولوژی‌های نوآوری نظام‌یافته و تکنیک‌های خلاقیت برای کشف و حل مساله، نایب‌رییس پیشین موسسه مطالعات نوآوری و فناوری ایران، نماینده انجمن TRIZ اروپا در ایران، دارای تجربه‌های مطبوعاتی از ۱۳۷۲ و برنامه‌سازی مرتبط با مباحثمدیریتی، ترویج تفکر خلاقانه و نوآوری برای رادیو و تلویزیون و پدیدآورنده کتاب‌های «۴۰ اصل؛ شاه‌کلیدهای تریز برای نوآوری»، «بهبود بی‌تردید» و مقاله‌های ارایه شده در نشریات تخصصی و کنفرانس‌هاست.

سومین نشست سالن تولید علم نیز روز سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه به پژمان نوروزی یکی از فعالان حوزه نجوم آماتوری اختصاص دارد.

هدف از برگزاری این نشست، تشریح فعالیت‌های علمی وی در زمینه نجوم آماتوری و آشنا ساختن مخاطبان با شیوه‌های رصد و همچنین توضیح رویدادهای نجومی مهم گذشته و پیش‌رو و برنامه‌های‌ آینده است.

سالن دستاورد‌های تولید علم در نیم‌طبقه دوم شبستان مصلی امام خمینی(ره) میزبان پژوهشگران، نخبگان و علاقه‌مندان به این حوزه خواهد بود.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از روز دهم اردیبهشت ماه به مدت ۱۰ روز در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز