خبرگزاری کار ایران

بهروز افخمی:

بسیاری از فیلمسازان عافیت‌طلب و راحت‌طلب شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۶۹۵

بسیاری از فیلمسازان عافیت‌طلب و راحت‌طلب شده‌اند و علاقمند هستند تا فیلمی بسازند که ساخت آن راحت باشد و لوکیشن‌های آن از چند آپارتمان و پارک فرا‌تر نرود و بعد با همین فیلم می‌خواهند روی فرش قرمز بروند.

بهروز افخمی؛ کارگردان سینمای ایران؛ با تعریف از فیلم «چ» معتقد است اگرشهید آوینی امروز زنده بود فیلم «چ» را می‌پسندید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افخمی که در برنامه مناظره با موضوع اندیشه‌های شهید مرتضی آوینی شرکت کرده بودٰ گفت: متاسفانه امروز از آوینی استفاده‌های سیاسی می‌شود البته این رفتار در فرهنگ ما قاعده‌مند است.

وی با اشاره به سخنان حاتمی کیا به عنوان یکی از دوستان و شاگردان نزدیک آوینی گفت: از فردی مانند حاتمی کیا به عنوان کسی که خودش را رزمنده می‌داند انتظار نمی‌رود از بعضی انتقاد‌ها دلگیر شود یا یکه بخورد زیرا اینگونه حرف‌ها و انتقاد‌ها غیرمنتظره نیست.

وی با اشاره به سینمای دفاع مقدس گفت: زمانی که جنگ نیست ساختن فیلم جنگی سخت می‌شود و اگر سفارشی باشد فیلم‌هایی ساخته می‌شود که در مردم دافعه ایجاد می‌کند.

افخمی ادامه داد: مشکل دیگر امروز سینمای ما این است که بسیاری از فیلمسازان عافیت‌طلب و راحت‌طلب شده‌اند و علاقمند هستند تا فیلمی بسازند که ساخت آن راحت باشد و لوکیشن‌های آن از چند آپارتمان و پارک فرا‌تر نرود و بعد با همین فیلم می‌خواهند به روی فرش قرمز بروند به همین دلیل بخش زیادی از تولید سینمای ایران تبدیل به بزم شده است.

کارگردان فیلم سینمایی «عروس» ادامه داد: فیلم جنگی باید ساخته شود اما اگر تعداد فیلم‌هایی که در حوزه جنگ ساخته می‌شود بسیار زیاد باشد و از طرفی سفارشی باشد؛ تاثیر عکس می‌گذارد و تبدیل به ابتذال می‌شود.

وی در ادامه گفت: بسیاری از فیلم‌هایی را دیدم که حتی سفارش نهادهای نظامی بوده و بسیار بد بوده است زیرا کارگردان‌هایی آن‌ها را ساختند که حتی ابتدا و انتهای یک تانک را نیز نمی‌توانستند تشخیص بدهند.

وی ادامه داد: همیشه فرصت برای ساختن فیلم درباره سال‌های دفاع مقدس وجود دارد اما آنچه که مهم است این است که بدانیم امروز هم جنگ در دنیا وجود دارد و اگر کسی می‌خواهد فیلم جنگی بسازد بهتر است سری به سوریه و کشورهای دیگر بزند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز