خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی:

اشتباهات اصلاحات ارضی در پتروشیمی تکرار شد

کد خبر : ۱۶۰۶۷۱

درآمد ناشی از فروش محصولات پتروشیمی طی ٣ سال گذشته سالانه بیش از ٢٠ میلیارد دلار بوده که از این مقدار فروش، ٢٠ درصد آن یعنی ۴ میلیارد دلار سودحاصل از فروش بودکه به جای این که صرف توسعه صنعت پتروشیمی شود میان شرکتهای مختلف تقسیم شد و آنها نیز آن را میان سهامداران تقسیم کردند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: روند غلط خصوصی سازی در پتروشیمی در دولت گذشته ضربه سنگینی به توسعه این صنعت وارد کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفت و انر‍ژی ایران، عباس شعری مقدم افزود: مجریان، خصوصی سازی را در ایران پخته و فکر شده انجام ندادند.

وی با بیان این که اشتباهات اصلاحات ارضی در پتروشیمی تکرار شد، اظهارداشت: در اصلاحات ارضی زمینهای بزرگ را به قطعات کوچک تقسیم کردند که به یک معضل بزرگ بدل شد.

شعری مقدم تصریح کرد: این اتفاق یک بار در پتروشیمی تکرار شد و صنعت پتروشیمی را تکه تکه کردند و به گروهی از افراد واگذار کردند که تنها دنبال اهداف کوتاه مدت و سود بیشتر بودند.

معاون وزیر نفت با اشاره به این که درآمد ناشی از فروش محصولات پتروشیمی طی ٣ سال گذشته سالانه بیش از ٢٠ میلیارد دلار بوده، افزود: از این مقدار فروش، ٢٠ درصد آن یعنی ۴ میلیارد دلار سودحاصل از فروش بودکه به جای این که صرف توسعه صنعت پتروشیمی شود میان شرکتهای مختلف تقسیم شد و آنها نیز آن را میان سهامداران تقسیم کردند.

وی افزود: در گذشته این میزان سود ٢, ٧میلیارد دلار بودو با این که رقمش کمتر بود اما صنعت پتروشیمی بسیار پیشرفت کرد.

شعری مقدم به دوران اوج صنعت پتروشیمی در زمان مدیریت محمد رضا نعمت زاده اشاره کرد و افزود: در آن دوران سخت ۱۰ها میلیون دلار محصولات پتروشیمی به سوی بازارهای هدف ارسال می شد که اعتبارات زیادی را برای پتروشیمی به وجود آورد.

وی افزود: هم اکنون مجموعه یکپارچه پتروشیمی به هم ریخته و دچار مشکل اعتبار است.

معاون وزیر نفت با بیان این که نواقص نوع خصوصی سازی زیاد است گفت: مدیرانی که صرفا برای رضایت خاطر سهامداران تلاش می کنند، در دراز مدت شرکت را نابود می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز