خبرگزاری کار ایران

دو قسط دیگر از دارایی‌های نفتی مسدود شده ایران پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۶۶۳

یک منبع آگاه اعلام کرد در چارچوب توافق هسته‌ای موقت بین ایران و شش قدرت جهانی، بانک مرکزی ایران این مبالغ را از ژاپن دریافت کرده است.

منابع آگاه از پرداخت دو قسط دیگر از بدهی‌های نفتی مسدود شده ایران توسط ژاپن خبر دادند.

به گزارش ایلنا، یک منبع آگاه اعلام کرد در چارچوب توافق هسته‌ای موقت بین ایران و شش قدرت جهانی، بانک مرکزی ایران این مبالغ را از ژاپن دریافت کرده است.

یک منبع دیگر تایید کرد ژاپن این مبالغ را به ایران انتقال داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: این پول بالغ بر یک میلیارد دلار بوده که تاریخ پرداخت بخش ۵۵۰ میلیون دلاری آن دهم آوریل و تاریخ پرداخت باقیمانده ۴۵۰ میلیون دلاری پانزدهم ماه آوریل بوده است.

وزارت دارایی و بانک مرکزی ژاپن از اظهارنظر درباره این پرداخت‌ خودداری کرده‌اند.

با پرداخت چهارمین و پنجمین قسط، تاکنون دو میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار از داراییهای نفتی مسدود شده ایران آزاد شده است.

کل این پول به غیر از یک قسط که توسط کره جنوبی پرداخت شد، توسط ژاپن پرداخت شده است.

براساس توافق ماه نوامبر بین ایران و شش قدرت جهانی، ایران باید به چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از داراییهای نفتی بلوکه شده خود در کشورهای خارجی دسترسی پیدا می‌کرد.

قرار است اگر ایران به توافق موقت برای محدود کردن برنامه هسته ای خود عمل کند، کل پول در هشت قسط تا ماه ژوئیه به این کشور پرداخت شود که پرداخت این اقساط نشان می‌دهد ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق ماه نوامبر عمل کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز