خبرگزاری کار ایران

افزایش حجم و ارزش معاملات بورس کالای ایران طی هفته گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۶۴۱

در تالار محصولات صنعتی و معدنی حدود ۴۲۰ هزار تن انواع فولاد به ارزش بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال داد و ستد شد که حاکی از رشد ۱۳۵ درصدی حجم و ۱۲۸ درصدی ارزش معاملات فولاد در هفته گذشته بود.

حجم و ارزش معاملات در بازار فیزیکی بورس کالای ایران طی هفته منتهی به ۲۸ فروردین ماه افزایش یافت.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران در هفته ای که گذشت بالغ بر ۶۵۱ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۱.۶ هزار میلیارد ریال توسط کارگزاران مورد معامله قرار گرفت.

بر اساس این گزارش در تالار محصولات صنعتی و معدنی حدود ۴۲۰ هزار تن انواع فولاد به ارزش بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال داد و ستد شد که حاکی از رشد ۱۳۵ درصدی حجم و ۱۲۸ درصدی ارزش معاملات فولاد در هفته گذشته بود. در این تالار همچنین بیش از ۱۱ هزار تن مس کاتد، مفتول و کم عیار به فروش رفت.

این گزارش حاکی است، تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی نیز در این هفته و در گروه قیر شاهد معامله افزون بر ۶۹ هزار تن انواع قیر بود. در گروه مواد پلیمری نیز در حالی بالغ بر ۵۶ هزار تن انواع کالا به فروش رفت که رشد ۲۲ درصدی حجم برای این گروه نیز طی هفته گدشته ثبت شد. همچنین در گروه مواد شیمیایی مشتریان موفق به معامله بیش از ۳۰ هزار تن انواع کالا شدند. حجم معاملات مشتریان در این گروه نیز از رشد ۱۶ درصدی در مقایسه با هفته ماقبل برخوردار شد.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به داد و ستد حدود ۴۰ هزار تن وکیوم باتوم، ۲۱ هزار تن لوب کات، ۸۶۰ تن گوگرد، ۵۰۰ تن سلاپس واکس و ۱۵۰ تن گاز اشاره کرد.

کارگزاران کشاورزی بورس کالای ایران نیز در این هفته توانستند برای نخستین بار در سال ۹۳ حدود ۲۰۰ تن شکر سفید ایرانی را به فروش برسانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز