خبرگزاری کار ایران

کارشناس ارشد بازار سرمایه:

هدفمندی یارانه ها، حاشیه سود شرکت ها را تقویت می کند

کد خبر : ۱۶۰۶۳۳

این درست نیست که هرگاه بازار با روند منفی حرکت کرد توقع دخالت از دولت داشته باشیم.

کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت: در پایان مرحله اول هدفمندی یارانه ها، حاشیه سود شرکت ها با افزایش نرخ کالا و خدمات تقویت شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران، حسین خزلی خرازی مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها را مورد ارزیابی قرار داد و افزود: در مرحله اول قانون هدفمندی یارانه ها، اکثر شرکت ها قدر مطلق ریالی سود خود را رشد دادند و پیش بینی می شود پس از شروع مرحله دوم نیز همین اتفاق رخ دهد.

وی با توصیه به مردم عادی در خصوص تعیین هدف و استراتژی در بازار سهام یادآور شد: مردم می توانند با مشورت و هماهنگی استراتژی های سرمایه گذاری، سرمایه خود را شش ماهه و یک ساله بگذارند.

خزلی خرازی اظهارداشت: درست است که در دو ماه اخیر بازار روزهای چندان خوبی را پشت سر نگذاشته است اما حتی در این بازار نیز اگر کسی در فروردین ماه ۹۳ سهمی را خریداری کرده باشد، هم اکنون میانگین سود ۱۰۰ درصدی را کسب خواهد کرد.

وی گفت: در صورتی که سهامداری تمایل به نوسان گیری دارد پس باید ریسک سیستماتیک و ریسک بازار را نیز پذیرا باشد، اما مردم عادی به صورت غیرمستقیم به وسیله صندوق ها وارد بازار شوند یا اگر تمایل دارند به شکل مستقیم وارد بازار شوند بهتر است با متخصصان نهادهای قانونی و رسمی و با صبر زمانی بیش از ۶ ماه وارد شوند.

خزلی خرازی در مورد تحولات اخیر و پیشنهاد دولت و مجلس در خصوص حمایت از بازار سرمایه اظهارداشت: چرا وقتی قیمت سهام بالا می رود و شاخص صعودی می شود یک عده از دوستان و فعالان بازار مدام گله گذاری را از دخالت دولت آغاز می کنند، اما وقتی بازار سیر نزولی را طی می کند همه توقع دارند دولت دخالتی در بازار داشته باشد.

وی افزود: من شاهدم که دهها بار در طول سال مدیران بازار چه موقع تصویب بودجه و چه در موارد دیگر مانند یک وکیل مدافع در مجلس و دولت از سرمایه گذاران و شرکت ها دفاع می کند.

کارشناس ارشد بازار سرمایه در مورد تعیین حدود توقعات فعالان بازار از دولت افزود: ما باید تکلیف خود را مشخص کنیم آیا می خواهیم دولت حمایت و کنترل داشته باشد یا نمی خواهیم، نمی توانیم نقش دوگانه برای دولت قائل شویم.

وی با اشاره به نقش سازمان بورس در روزهای حساس گفت: این سازمان بر اساس قانون در مواد خاص به وظیفه خود عمل می کند و با دولت و مجلس هماهنگی می کند مانند یک وکیل از حق شرکت های پذیرفته شده، سهامداران و مدیران در مجامع بالادستی دفاع می کند.

خزاری در مورد فعالیت شبکه های اجتماعی گفت: برخی از دوستان و سهامداران جوان و حقیقی که در شبکه های اجتماعی فعال هستند توقع بیش از اندازه از دولت دارند و به دلیل آگاهی کم از بازار سرمایه انتظار دارند دولت وارد بازار سرمایه شده و سهام بخرد و پول و نقدینگی به بازار تزریق کند که این کار غیر منطقی و خلاف واقع است.

خزاری در مورد فعالان بازار و نقش اساسی آنها در روزهای نوسانی بازار گفت: این درست نیست که هرگاه بازار با روند منفی حرکت کرد توقع دخالت از دولت داشته باشیم.

وی همچنین به زیرساخت های بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: زیرساخت های بازار ما نسبت به کشورهای همجوار و دنیا هنوز عقب است که با همت مدیران باید همسو با بازارهای جهانی شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز