خبرگزاری کار ایران

روحانی در مراسم روز ارتش:

ارتش هیچ گاه در امور سیاسی دخالت نکرده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۶۲۷

ارتش از دولت و ملت سهم خواهی نکرده است / نیروهای ما کسانی هستند که همواره در کنار مردم هستند و در مسیر خواست مردم به عنوان نیروی مسلح مردمی از امینت کشور دفاع می کنند. همانند ارتش برخی از کشورها نیستند که اگر قیام رخ داد وارد میدان شده و مردم را کنار زده و به فکر تصاحب قدرت باشند

رییس جمهور با بیان اینکه ارتش به وصیت امام خمینی(ره) در دخالت نکردن در امور سیاسی عمل کرده است، گفت: نیروهای ارتش کاملا به مسائل سیاسی آگاهی دارند که باید داشته باشند، اما هیچ‌گاه در دسته بندی‌های سیاسی و بازی‌های سیاسی دخالت نمی‌کنند. ارتش هیچ‌گاه از ملت و دولت منتخب مردم سهم خواهی نکرده است و همواره به دنبال دفاع از نظام و انقلاب بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز طی سخنانی در مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، این روز را یادگار امام راحل(ره) عنوان کرد و گفت: در روزهای اولیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گروهک‌هایی که به صورت شبه انقلابی در جامعه ظهور و بروز داشتند، نعره انحلال ارتش را مطرح کردند و امام بزرگوار رضوان الله تعالی علیه ارتش را امین ملت لقب داد و روز ۲۹ فرودین ۱۳۵۸ را به عنوان روز ارتش نامگذاری کردند.

رییس جمهور، ارتش جمهوری اسلامی ایران را فرزندان به حق این آب و خاک خواند که به حق نهاد حرفه‌ای دفاع از میهن اسلامی است، گفت: ارتش بدون نگاه به خط کشی‌های سیاسی، حزبی و فرقه‌ای همواره دفاع از آب و خاک، میهن عزیز و نظام مردمی را به عنوان هدف والای خود مدنظر قرار داده است.

وی افزود: این ارتش‌‌ همان نیروهایی است که پس از ۵۰ سال از تبلیغات دیگران در پادگان‌ها، آن روز که پای اسلام، مردم و انقلاب به میان آمد، خود را کنار مردم و در کنار انقلاب اسلامی خود را قرار داد و افتخاری را چون ۱۹ و ۲۱ بهمن را آفرید و انقلاب اسلامی پیروز شد.

روحانی با بیان اینکه ارتش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سخت‌ترین روزهای این مردم و نظام، کشور را تنها نگذاشت، اظهار کرد: در ماه‌های اولیه سال ۱۳۵۸ نیروزی زمینی و هوایی ارتش در مناطقی که آشوب طلبان به تحریک قدرت‌های بیگانه به دنبال مشغول کردن کشور بودند، لیاقت و صلاحیت خود را به مردم نشان دادند.

رییس جمهور ارتش جمهوری اسلامی را به حق نماد اسلام خواهی، میهن دوستی و مردم سالاری دانست که در همه صحنه‌های سی و پنج سال پس از انقلاب اسلامی در فراز و نشیب در خط مقدم دفاع از انقلاب و نظام و رهبری قرار گرفته است و در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز سینه سپر کرده و به وظیفه، شرف، مردانگی و عزت خود عمل کرد و در صد‌ها عملیات بزرگ و کوچک حضور پیدا کرد و حتی آنجا که سپاه پاسداران طراح عملیات بود در کنار سپاه ایستاد و با توپخانه، نیروهای هوایی و واحد زره‌ای‌اش در مقابل متجاوزان ایستادگی کرد و در این راه فرماندهانی نیز تقدیم انقلاب اسلامی و نظام کرد.

وی ارتش جموری اسلامی ایران را ارتشی خودکفا عنوان کرد و افزود: امروز ارتش از فناوری‌های نو برخوردار است و در عین حالی که در کنار دانش و فناوری، دانش محور است، همواره اخلاق مدار و وولایت مدار بوده است. عشق آحاد نیروهای ارتش به اسلام و ولایت فقیه نشانگر ولایت مداری این نهاد نظامی مردمی انقلابی است.

روحانی به فعالیت‌های دیپلماسی دولت اشاره کرده و گفت: اگر امروز نیروهای دیپلماسی شما و افسران میدان صلح در مبارزه سیاسی و مذاکره منطقی با قدرت در صحنه حضور دارند و در مذاکره با قدرت‌های بزرگ شجاعانه از منافع کشور حمایت می‌کنند، پشتوانه آن‌ها رای مردم، نظر مردم، هدایت‌های رهبری و اقتدار نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران است. ما در مذاکرات به دنیا اعلام کردیم و می‌کنیم که ما اهل تجاوز و جنگ و نیستیم، اما اهل منطق و گفت‌و‌گو هستیم و به کشور تجاوزی نخواهیم کرد، اما در برابر هر تجاوزی قاطعانه خواهیم ایستاد. این حمایت و اقتدار نیروهای مسلح و مردم دلیر ما، مسئولان مذاکره کننده و خط مقدم دیپلماسی را توانمند ساخته است تا از منافع ملی کشور دفاع کنند.

رییس جمهور با تاکید براینکه ارتش همواره نشان داده است که به وصیت امام راحل در مورد دخالت نکردن نیروهای مسلح در کارهای سیاسی عمل کرده است، گفت: ضمن اینکه نیروهای ارتش کاملا به مسائل سیاسی آگاهی دارند که باید داشته باشند، اما هیچ‌گاه در دسته بندی‌های سیاسی و بازی‌های سیاسی دخالت نمی‌کنند. ارتش هیچ‌گاه از ملت و دولت منتخب مردم سهم خواهی نکرده است و همواره به دنبال دفاع از نظام و انقلاب بوده است.

وی از ارتش جمهوری اسلامی و سایر نیروهای مسلح به عنوان لنگر ثبات منطقه یاد کرد و افزود: نیروهای مسلح ما پایگاهی برای ثبات کل منطقه آشوب زده خاورمیانه هستند. همسایگان ما باید بدانند که ارتش و سایر نیروهای مسلح حامی ثبات و امنیت در کل منطقه هستند. همه کشورهایی که می‌خواهند مستقل و در ثبات باشند می‌توانند به نیروهای مسلح این زمین اتکا داشته باشند. نیروهای ما کسانی هستند که همواره در کنار مردم هستند و در مسیر خواست مردم به عنوان نیروی مسلح مردمی از امینت کشور دفاع می‌کنند. همانند ارتش برخی از کشور‌ها نیستند که اگر قیام رخ داد وارد میدان شده و مردم را کنا زده و به فکر تصاحب قدرت باشند.

روحانی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی و برخلاف کشورهای منطقه هرگزشاهد دولت نظامی نبودیم و همواره گردش قدرت بدون خشم و خشونت و در چارچوب قانون بوده است، اظهار کرد: نیروهای مسلح ما نیروهای وظیفه‌شناسی هستند. امروز می‌بینیم که ارتش در سایه ایمان، اخلاق و فناروی‌های روز به عنوان ارتشی مجهز و بازدارنده مطرح است.

وی ادامه داد: در طول ۲۰۰ سال گذشته به کشوری تجاوز نکردیم، اما همواره در مقابل تجاور دیگران از خود دفاع کردیم. وجود و حضور تمامی نیروهای مسلح و اتحاد و برادری این نیرو‌ها و فرماندهی واحد توام با معنویت که در اینجا هم حضور ایمان و اسلام و هم دفاع از منافع ملی را مشاهده می‌کنیم، موحب شده که قدرتی بازدارنده در چشم طمع دیگران باشند.

رییس جمهور با بیان اینکه با وجود چنین فرزندان دلیری هرگز اجازه نخواهند داد که شاهد تجاوز باشیم، خاطر نشان کرد: کاری که نیروهای مسلح در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن از خود نشان دادند، دشمن را آگاه کردند که این سرزمین سرزمین شیران است و به هیچ ابر قدرتی اجازه نخواهند داد که قصد شومی در حال اجرا باشد.

وی روز ارتش را روز قدرت ملت و اتکای مردم به یک نیروی مسلح مردمی اسلامی فداکار و ایثارگر دانست و گفت: همه مرزهای کشور ما به خاطر وجود نیروهای مسلح در کنار فرماندهی عالم و فقیهی که می‌تواند معنویت نیروهای مسلح را بیش از پیش حافظ باشد، در امنیت است. به امید پیروزی ملت ایران در تمامی عرصه‌ها از جمله اقتصاد و فرهنگ.

رییس جمهور گفت: دولت از همه مردم و نیروهای مسلح می‌خواهد تا فرضت بازسازی اقتصاد ملی و توسعه فرهنگی و اجتماعی را به دولت منتخب خود بدهند و با حضور خود در تمامی صحنه‌ها شاهد اجرای سیاست‌های مقاومتی و فعالیت بیشتر در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز