خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در لرستان:

۴۶۱پروژه لرستان در سال ۹۲ از طریق پرداخت زکات اجرایی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۶۱۳

۴۶۱ پروژه در استان در سال ۹۲ از طریق پرداخت زکات اجرایی شده است / استفاده از ظرفیت زکات در جامعه اسلامی به منظور فقر زدایی و رفع محرومیت ها در جامعه یک ضرورت است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به ۴۶۱ پروژه اجرایی استان در سال ۹۲ از طریق پرداخت زکات گفت: استفاده از ظرفیت زکات در جامعه اسلامی به منظور فقر زدایی و رفع محرومیت ها در جامعه یک ضرورت است.

به گزارش " ایلنا " از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میر عمادی درجلسه ستاد احیای زکات لرستان، در خرم آباد افزود: زکات در اسلام جنبه های متعددی دارد که جنبه های اقتصادی و فرهنگی از بارزترین آنان است.

وی اظهار داشت: جنبه اقتصادی زکات در جامعه زمینه رونق اقتصادی، توسعه و عمران کشور اسلامی را به همراه دارد چراکه رکن مهم منابع مالی در اسلام شناخته می شود.

وی تصریح کرد: همچنین جنبه فرهنگی زکات در جامعه بستر ساز فضایل اخلاقی و تربیتی و باعثتقویت بنیان خانواده در جامعه خواهد شد.

وی گفت: در صورت عمل مسلمان به دستورات و وظایف دینی تمام امور جامعه به درستی دنبال خواهد شد.

وی با اشاره بر اینکه زکات یک وظیفه دینی و شرعی برای هر مسلمان است، افزود: در دین مبین اسلام زکات و نماز به یک اندازه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تاکید شعار سال که از طرف مقام معظم رهبری در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: توجه به زکات و اهتمام در اجرا یی شدن آن در بین اقشار مردم در واقع توجه و تاکید بر تحقق شعار سال است چراکه بر پایه اقتصاد و فرهنگ استوار است.

وی با اشاره بر اینکه ضرورت بهره گیری از ظرفیت زکات در ابعاد گوناگون در جامعه آشکار می شود، تصریح کرد: زکات از پایه های قدرت نظام اسلامی است چراکه بدون توجه به زکات اقتصاد جامعه اسلامی توانمند نخواهد شد.

وی با اشاره به ۴۶۱ پروژه اجرایی استان در سال ۹۲ از طریق پرداخت زکات گفت: استفاده از ظرفیت زکات در جامعه اسلامی به منظور فقر زدایی و رفع محرومیت ها در جامعه یک ضرورت است.

وی همچنین با تاکید بر نقش رسانه ها در فرهنگ سازی این تکلیف شرعی در سطح استان افزود: اهتمام جدی به تبلیغ این وظیفه دینی در واقع گامی بلند در فرهنگ سازی این فریضه الهی است.

ولی الله منتظری، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: در سال گذشته جمع آوری ۸۸ میلیارد ریال زکات از تعهدات این نهاد بوده است که مبلغ ۸۶ میلیارد و ۳۸۵ هزار ریال محقق شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز