خبرگزاری کار ایران

فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س):

دفاع از سایت فردو بزرگترین افتخار پدافند هوایی است

کد خبر : ۱۶۰۵۸۰

از حدود سه سال قبل پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) زیر نظر قرارگاه مرکزی پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با محوریت حفظ و حراست از آسمان الهی و ولایی استان قم و دفاع از حریم نیروگاه هسته ای شهید علی محمدی ایجاد شد.

فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) قم گفت: دفاع از حریم آسمان الهی و ولایی و تاسیسات هسته ای شهید علی محمدی(سایت فردو) در استان قم افتخار بزرگ پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) است.

به گزارش ایلنا، محمد حسین ابارشی روز پنجشنبه در آستانه ۲۹ فروردین ماه روز ارتش در جمع خبرنگاران، با گرامیداشت یاد و خاطره ۴۸ هزار شهید ارتش در کشور، ۶۰۰۰ شهید استان قم بخصوص ۶۰۰ شهید ارتشی استان افزود: در آموزه های دینی به دو موضوع امنیت و سلامت بسیار تاکید شده و در سایه امنیت است که انجام زیرساخت های اقتصادی و فرهنگی محقق می شود.

وی امنیت امروز جامعه را مرهون ایثارگری رزمندگان اسلام و شهدایی چون صیاد شیرازی، مهدی زین الدین، باکری، ستاری و بابایی دانست و گفت: شهدای دفاع مقدس همچون اسطوره های حماسه و ایثار در تاریخ این مرز و بوم ماندگار شدند.

وی افزود: ارتش در بدو پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و عرصه جنگ نرم توانست به عنوان نیروی بازدارنده خالق حماسه های بی شماری در حراست از تمامیت ارضی کشور باشد.

ابارشی در بیان جایگاه ویژه پدافند هوایی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا در طرح انتزاع، پدافند را از بدنه آفند و نیروی هوایی جدا کردند تا بتواند با توجه به دکترین دفاعی کشور، در قالب قرارگاه و با بهره گیری از کلیه ظرفیتهای موجود در نیروهای سه گانه ارتش، پنج گانه سپاه، نیروی انتظامی و بسیج مردمی در حوزه دفاع از آسمان ولایت در یک شبکه یکپارچه و هماهنگ به نحو احسن عمل کند.

وی تاکید رهبر معظم انقلاب در این زمینه را یادآور شد و گفت: این یک تکلیف شرعی و ملی و وظیفه کلیه مسوولان کشوری و لشکری است که نیازها و زیرساخت های پدافند را جدی بگیرند.

وی افزود: علیرغم تحریم های سال های اخیر با عزم ملی، تلاش مضاعف و مدیریت جهادی و با اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی مدنظر معظم له در حوزه دفاع، توانسته ایم خلاهای پدافندی را شناسایی و مرتفع سازیم و به توفیقات و پیشرفت های شگرفی در زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص، انجام رزمایش های ارتقا آمادگی، افزایش ظرفیت های دفاعی و بومی سازی سامانه های پیشرفته ای چون مرکز کنترل فرماندهی محلی، رادارهای غیر فعال با توان پایین و برد بالا برسیم.

ابارشی در ادامه با اشاره به سابقه فعالیت این پایگاه افزود: از حدود سه سال قبل پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) زیر نظر قرارگاه مرکزی پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با محوریت حفظ و حراست از آسمان الهی و ولایی استان قم و دفاع از حریم نیروگاه هسته ای شهید علی محمدی ایجاد شد.

ابارشی تاکید کرد: ما دارای سپر قوی انسانی هستیم که دارای عشق به ولایت و رهبری است و قلب و دلش برای پاسداری از دین و آیین این مرز و بوم می تپد.

فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) با اشاره به گزینه های روی میز دشمنان اسلام خاطرنشان ساخت: امروز اقتدار ارتش و سایر نیروهای مسلح آنقدر قدرت بازدارندگی ایجاد کرده که دشمن در آشفتگی است که از چه گزینه ای علیه ما استفاده کند.

ابارشی با بیان شیوه های دشمن در جنگ نرم گفت: دشمن به جای حمله به خاک، با ابزار تحریم، ماهواره و سایر وسایل ارتباط جمعی نان، فکر، اخلاق، عقیده و ایدئولوژی ما را مورد حمله قرار داده و فرزندان ما باید توجه داشته باشند که در این جنگ نرم، ایمان و اعتقادات خود را حفظ و تقویت نمایند.

وی با تاکید بر اینکه ایمان به خدا، روحیه خستگی ناپذیر و تبعیت از ولایت رمز پیروزی رزمندگان اسلام و نیروهای مسلح در دفاع مقدس بود یادآور شد: در شکست حصر آبادان، با ۸۰ تانک چیفتن در مقابل ۳۰۰ تانک تی ۷۲ ایستادیم و پیروز شدیم و این یقینا از الطاف الهی در سایه ایمان و رشادت رزمندگان اسلام بود.

وی در پایان گفت: ما باید با مدیریت جهادی و تلاش خستگی ناپذیر آنقدر کار کنیم تا به ذهن هیچ دشمنی جرات نزدیک شدن به تمامیت ارضی و اعتقادات دینی مان خطور نکند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز