خبرگزاری کار ایران

شهردار خمینی شهر:

مسئولان با همفکری به مشکلات خمینی شهر خاتمه دهند

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۵۴۹

زمین، پول و سرمایه گذاربرای فعالیت در زمینه کشتار دام در خمینی شهر برای ساخت عالی‌ترین کشتارگاه به روز در خمینی شهر و در محل مورد تایید وجود دارد، اما مافیاها به دنبال آن هستند که این اتفاق در این شهرنیفتد.

شهردارخمینی‌شهر؛ با اشاره به اینکه تشکیل بورس سنگ ایران در خمینی شهر را برنامه ریزی کرده‌ایم و امیدواریم قدم اول این بورس امسال برداشته شود مشکلاتی نیز برای کشتارگاه بزرگ این شهر وجود دار که مسئولان باید با همفکری به این مشکلات خاتمه دهند. گفت: هم اکنون با نفوذ‌ترین افراد در بخش سنگ کشور متعلق به خمینی شهر هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علی اصغرحاج حیدری، تصریح کرد: در گذشته فضای بی‌اعتماد بین سرمایه گذاران با شهرداری سبب شده بین سرمایه گذاران با شهرداری فاصله ایجاد شود اما هدف ما جلب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در خمینی‌شهر است.

وی با بیان اینکه بیشترین فعالیت صنعت سنگ کشور به کارخانه‌ داران و معدن‌داران این شهر مربوط می‌شود که وجود بیش از یک هزار واحد صنعتی مربوط به فراوری سنگ در شهرک صنعتی محمود آباد اصفهان موید این مطلب است افزود: زمین مورد نظر برای تشکیل بورس سنگ در نظر گرفته شده است وبا هیئت مدیره و دست اندرکاران سنگ خمینی شهر وارد مذاکره شده‌ایم که امیدواریم قدم اول این بورس امسال برداشته شود.

وی، درباره ادامه روند تبدیل باغات خمینی شهر به عنوان ریه‌ها تنفسی اصفهان به سنگبری‌ها گفت: با تبدیل اراضی کشاورزی به سنگبری مخالف هستم و مقابل این مسئله ایستادگی می‌کنیم اما منطقه صنعتی دوشاخ از حالت کشاورزی خارج شده بود که در حال حاضر محل فعالیت سنگبری‌های شهرستان است.

شهردار خمینی شهر، همچنین درمورد آلودگی زیست محیطی کشتارگاه خمینی شهر و سرایت آن به باغ‌های خمینی شهر افزود: اگر از فضولات کشتارگاه به خوبی استفاده شود می‌تواند کود حیوانی باغات را تامین کند. آن بخشی هم که آلودگی ایجاد می‌کند، توسط اداره بهداشت کنترل و سیستم آن خریداری و تصفیه خانه آن نیز راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی شده بود که این کشتارگاه به دنبال بحثی که برای دیگر کشتارگاه‌های اطراف مطرح بود، به کشتارگاه فساران منتقل شود به دلیل نزدیکی این کشتارگاه به شهر، سیستم به دنبال تعطیل کردن این کشتارگاه به نفع کشتارگاه فساران است.

حاج حیدری، با بیان اینکه خمینی شهر صاحب یک کشتارگاه قدیمی بود که آن را غیربهداشتی اعلام کردند، ادامه داد: خود مسئولان از دست آوردهای اقتصادی و اشتغال سازی کشتارگاه قدیمی خمینی شهر مطلع بودند و نخواستند این کشتارگاه به فساران منتقل شود. فردی آن را به عنوان کشتارگاه نیمه صنعتی بهداشتی تاسیس کرد اما در ‌‌نهایت ۱۲ سال عمر کرد.

وی با بیان اینکه دامپزشکی کشتارگاه خمینی شهر را تایید می‌کند و از قدیم هم گوشت و دام این کشتارگاه با کیفیت بوده است، افزود: بعد از قم بزرگ‌ترین کشتار کشور در کشتارگاه خمینی شهر انجام می‌شود؛ نزدیک به سه هزار نفر از کشتارگاه خمینی شهر امرار معاش می‌کنند و باید از کشتارگاه خمینی شهر حمایت شود زیرا هم اقتصاد و هم اشتغال را برای خمینی شهر به همراه دارد.

وی در مورد مشکل فعالیت در کشتارگاه خمینی شهر اظهار داشت: زمین، پول، سرمایه گذاری برای فعالیت در زمینه کشتار دام موجود است و امکان ساخت عالیترین کشتارگاه به روز در خمینی شهر و در محل مورد تایید وجود دارد، اما مافیا‌ها به دنبال آن هستند که این اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: فرماندار و نماینده به طور جدی حمایت می‌کنند و ما اجازه نمی‌دهیم این حرکت که ۳۳۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است، از شهر خارج شود. در مورد محل فروش دام مشکل وجود دارد که شرکت تعاونی دامداران اعلام کرده‌اند آماده پیاده سازی تمام استاندارد‌ها در شهر هستند.

حاج حیدری در مورد برنامه‌های عمرانی این شهرداری برای سال ۱۳۹۳ گفت: به دنبال آن هستیم که پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم. بودجه امسال شهرداری خمینی شهر ۶۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: امیدواریم امسال خیابان ۱۷ شهریور که ۳۰ سال است مردم را خسته کرده آزادسازی شود. همینطور امیدوار هستیم آزاد سازی خیابان آیت الله صدوقی را داشته باشیم و این خیابان را امسال تحویل مردم دهیم.

شهردار خمینی شهر در مورد برنامه‌های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری خمینی شهر گفت: روال گذشته این بود که برنامه ریزی‌ها به صورت ریالی انجام می‌شد اما امسال ریالی برنامه ریزی نخواهیم کرد. امسال با برنامه ریزی فرهنگی کار‌ها دنبال می‌شود، هرچند که پروژه‌های فرهنگی نیمه تمام مانده است و امیدواریم مرکز نیل فروشان را تا پایان امسال تحویل مردم دهیم.

وی در مورد منطقه جعفرآباد که در حاشیه خمینی شهر قرار دارد، گفت: ساخت و ساز در محله جعفرآباد بدون مجوز انجام شده است و اکنون آن منطقه یک ریال هم برای حق و حقوق شهری پرداخت نکرده است. مشکل این است که در اینجا با ۲۰ میلیون تومان افراد می‌توانند صاحب خانه شوند.

حاج حیدری افزود: بخشی از امکانات مالی که برای حاشیه نشین‌ها در نظر گرفته شده است، باید به جعفرآباد منتقل شود. باید اعتبارات مربوط به حاشیه نشینان به دست شهرداری خمینی شهر برسد تا بتواند مشکلات را حل کند. عده‌ای از افراد این منطقه را در اختیار گرفته‌اند و از آن سوء استفاده می‌کنند. آنچا قارچ وار در حال رشد است.

شهردار خمینی شهر در مورد مسائل مربوط به احداثجاده کمربندی خمینی شهر گفت: متولی بلوار آزادگان سازمان راه و شهرسازی است. دانشگاه صنعتی اصفهان در کشور حائز رتبه است اما آیا جداول شهری بلوار آزادگان باید چنین وضعیتی داشته باشد؟ تصادف‌های زیادی هرساله در این بلوار می‌شود و افراد زیادی جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: نهایتا تصمیم گرفته شد جاده کمربندی احداثشود. اکنون کار‌ها انجام شده، آسفالت هم شده است و افتتاح هم شد، اما عملا این کمربندی کارایی ندارد. چون این کمربندی احتیاج به زیرگذر و روگذر و ارتباط دارد.

بدهی ۵۰ میلیارد تومانی دانشگاه صنعتی اصفهان به شهرداری

حاج حیدری همچنین تصریح کرد: افتخار می‌کنیم دانشگاه صنعتی اصفهان در شهرستان خمینی شهر است که می‌تواند امکانات خوبی برای این شهر ایجاد کند، اما این دانشگاه با هزینه‌هایی که برای آن انجام شده ریالی به خمینی شهر پرداخت نکرده است، در حالی که طبق قانون باید پرداخت می‌کرده است.

وی با بیان اینکه این دانشگاه نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان به شهرداری خمینی شهر بدهی دارد، ادامه داد: دانشگاه صنعتی اصفهان ریالی برای ساخت و سازهای خود، مجوز و… پرداخت نکرده است.

شهردار خمینی شهر، در مورد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: از طرف دیگر شهرک علمی و تحقیقاتی کنار این دانشگاه مستقر است که انتظار داریم اگر ساخت و ساز می‌کند حق و حقوق خود را پرداخت کند، اما آنجا را منطقه آزاد در نظر گرفته‌اند و هیچ پولی برای ساخت و ساز پرداخت نمی‌کنند، در صورتی که اگر حق و حقوق شهرداری پرداخت می‌‌شد، مشکل مالی نداشتیم.

وی در مورد الحاق خمینی شهر به اصفهان گفت: برای الحاق خمینی شهر به اصفهان زمینه را مساعد نمی‌بینیم، زیرا ذهنیت این است که این شهر ضعیف و فقیر است. امیدوارم شرایط به گونه‌ای فراهم شود که با گشایش الحاق اتفاق بیفتد زیرا خمینی شهر جدا از اصفهان نیست.

حاج حیدری همچنین به تشریح علل تاخیر در احداثزمین چمن خمینی شهر پرداخت و گفت: خمینی شهر با چنین جمعیتی یک استادیوم ورزشی دارد. تنها زمین چمن خمینی شهر که روزی تیم پیام خمینی شهر از طریق آن توانست به تیم‌های سپاهان و ذوب آهن اصفهان تنه بزند، کنار گذاشته شده است.

وی افزود: ۳۲۰ میلیون تومان برای احداثاین زمین چمن با استانداردهای روز برآورد شد که ۱۵۰ میلیون تومان آن را شهرداری، ۱۵۰ میلیون تومان سازمان تربیت بدنی شهرستان خمینی شهر و ۴۰ میلیون تومان آن را خیرین تقبل کردند.

شهردار خمینی شهر ادامه داد: کار احداثاین زمین چمن شروع شد و شهرداری خمینی شهر و خیرین به تعهد مالی خود عمل کردند اما اداره تربیت بدنی به وعده خود عمل نکرد. چیزی که متولی آن فرد دیگری بود، شهرداری خمینی شهر عهده دار شد زیرا این زمین چمن حق مردم است و باید به دست مردم برسد.

وی در مورد طرح‌های ترافیکی پیاده شده در این شهر افزود: خمینی شهر با توجه به اینکه یکی از پر تراکمترین شهرهای کشور است، حجم تردد آن بسیار است. تا کنون ۱۵ طرح ترافیکی طراحی شده است که هشت مورد از آن‌ها اجرا شده است.

وی با اشاره به «بام شهر خمینی» شهر، اظهار کرد: این پروژه در دوره اول شهرداری کلید خورد، اما متاسفانه‌‌ رها شد، چمن‌های آن خشکید و آلاچیق‌ها از بین رفت. شهرداری خمینی شهر ۳۵ هزار متر زمین کنار این منطقه و باغ کازرونی را خرید. این منطقه می‌تواند گردشگر و مردم را از تمام استان جذب کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز