خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

تعاونی های شهرستان سقز توسعه می یابد

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۵۳۶

تشکیل شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها، به منظور ساماندهی روستا‌ها در راستای اشتغال زایی و خدمات رسانی بیشتر در زمینه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اعلام اینکه تعاونی‌های دهیاری شهرستان سقز توسعه خواهند یافت، گفت: فعال کردن و راه اندازی تعاونی‌های دهیاران در این شهرستان امری مهم در توسعه اقتصادی روستا‌ها برای انجام فعالیت اقتصادی و آبادانی است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از سقز، مصطفی باغبانیان صبح پنجشنبه در جمع دهیاران سقز اظهار داشت: شهرستان سقز با داشتن ۱۸۵ دهیاری ظرفیت بسیار مناسبی برای این موضوع دارد و این اداره کل در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
وی تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، دولت توسعه تعاونی‌های روستایی و دهیاران را در دستور کار خود قرار داده است.
باغبانیان افزود: تشکیل شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها، به منظور ساماندهی روستا‌ها در راستای اشتغال زایی و خدمات رسانی بیشتر در زمینه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.
مدیر کل تعاون کردستان، هدف از تشکیل شرکت تعاونی‌ها را درآمد زایی، خود کفایی و کاهش هزینه‌های اجرایی و افزایش کیفیت فنی پروژه‌ها و به طور کلی مشارکت دهیاری‌ها در بخش‌های عمرانی و خدماتی برشمرد.
وی یادآور شد: شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها می‌توانند در انجام فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری در بخش‌های تولیدی و خدماتی، اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی، فعالیت‌های بازرگانی و خرید اقلام و تجهیزات و ملزومات خصوصا با اولویت کالاهای مورد نیاز بخش روستایی و دهیاری‌ها فعالیت کنند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پایان سخنانش انجام فعالیت‌های کشاورزی، باغداری، دامداری، پرورش طیور و آبزی پروری، انجام فعالیت‌های حوزه گردشگری اعم از خدمات گردشگری و تورگردانی و نیز انجام عملیات مشاوره بخش گردشگری و اجرای پروژه‌های گردشگری به ویژه با رویکرد طبیعت گردی و گردش روستایی را، از دیگر مواردی برشمرد که تعاونی دهیاری‌ها می‌تواند در راستای آن فعالیت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز