خبرگزاری کار ایران

همزمان با سی و پنجمین بزرگداشت دکتر قریب انجام می‌شود:

برگزاری همایش سالانه انجمن پزشکان کودکان ایران

کد خبر : ۱۶۰۵۰۰

«افزایش دانش و اطلاعات متخصصان کودکان، ارایه روش‌های جدید تشخیصی و درمانی در رشته‌های مختلف کودکان و نیز بحثو تبادل نظر میان استادان سراسر ایران و متخصصان خارج کشور از اهداف برپایی این همایش است.»

همایش سالانه انجمن پزشکان کودکان ایران، ۱۰ تا ۱۳ اردیبهشت ماه امسال، همزمان با سی و پنجمین بزرگداشت دکتر محمد قریب در محل کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش دریافتی ایلنا، غلامرضا خاتمی، رییس انجمن پزشکان کودکان ایران با اعلام این خبر افزود: افزایش دانش و اطلاعات متخصصان کودکان، ارایه روش‌های جدید تشخیصی و درمانی در رشته‌های مختلف کودکان و نیز بحثو تبادل نظر میان استادان سراسر ایران و متخصصان خارج کشور از اهداف برپایی این همایش است.

وی افزود: در این همایش درمان‌های جدید رشته‌های تخصصی کودکان شامل نوزادان، عفونی، اعصاب، گوارش، روماتولوژی، قلب، کلیه، روانپزشکی، ریه، جراحی و خون از سوی متخصصان این رشته‌ها ارایه می‌شود.

خاتمی با اشاره به اینکه این همایش به توصیه استاد دکتر محمد قریب بنیانگذار طب نوین اطفال در ایران و موسس انجمن پزشکان کودکان ایران هر سال در مورد بیماری‌های شایع کودکان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در بخش گوارش، دل درد و ریفلاکس به عنوان شایع‌ترین بیماری‌های کودکان و در بخش عفونت‌ها، واکسیناسیون و تجویز به جای آنتی بیوتیک‌ها بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه الگوی تغذیه در میان کودکان ایرانی از سوء تغذیه به سمت چاقی تغییر یافته است، بررسی روش‌های تغییر الگوی تغذیه کودکان در کنار دیگر مباحثاز قبیل اثر ورزش و تحرک در جلوگیری از بیماری‌های قلبی و سلامت کودکان، بیماری‌های روانی در کودکان، بیماری‌های اعصاب و بیماری‌های کلیوی مورد بحثو هم اندیشی متخصصان قرار می‌گیرد.

رییس انجمن پزشکان کودکان ایران اظهار داشت: در این همایش تعدادی از صاحبنظران ایرانی این رشته از امریکا، آلمان و یک می‌ه‌مان خارجی از هلند حضور دارند.

وی ادامه داد: در این همایش همچنین پروفسور قریب(فرزند دکتر محمد قریب) که از متخصصان برجسته این رشته در امریکاست نیز حضور دارند.

خاتمی گفت: مخاطبان این همایش متخصصان و فوق تخصص‌های کودکان، پزشکان عمومی و سایر رشته‌های وابسته از قبیل چشم، گوش و حلق و بینی، پوست و داخلی هستند.

وی همچنین از برپایی پانل‌های تخصصی و غرفه‌هایی که به ارایه داروهای جدید به متخصصان می‌پردازند، همزمان با برپایی این همایش خبر داد.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی www. irpediatrics. com مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز