خبرگزاری کار ایران

استاندار خبرداد:

دبیر خانه طرح های ویژه استان بوشهر دایر می شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۳۲۶

مجموعه حدود ۶۰ طرح ویژه استان توسط این سازکار مدیریت خواهد شد / سایر طرح ها نیز در کنار این طرح های مهم در چهار چوب نظام اداری موجود اجرایی خواهند شد.

این دبیرخانه وظیفه پیگیری اجرای طرح های مهم استان را برعهده خواهد داشت و براساس آیین نامه تدوین شده پیگیری ۳تا ۵ طرح ویژه به عهده استاندار است و ۳تا ۵ طرح را نیز هر یک از معاونین استاندار به عهد خواهد گرفت و…

به گزارش خبرنگار خبرگزاری " ایلنا " مصطفی سالاری استاندار بوشهر در اولین جلسه شورای اداری استان بوشهر در سال ۹۳ گفت: آیین نامه تاسیس دبیرخانه طرح های ویژه استان تدوین شده و به زودی ابلاغ خواهد شد این دبیرخانه وظیفه پیگیری اجرای طرح های مهم استان را برعهده خواهد داشت و براساس آیین نامه تدوین شده پیگیری ۳ تا ۵ طرح ویژه به عهده استاندار است و ۳ تا ۵ طرح را نیز هر یک از معاونین استاندار به عهد خواهد گرفت و در سطح پایین طرح در سطح شهرستان ها فرمانداران در کمیته پیگیری طرح های شهرستان وظیفه پیگیری ۳ تا۵ طرح مهم شهرستان را برعهده خواهند داشت و مجموعه حدود ۶۰ طرح ویژه استان توسط این سازکار مدیریت خواهد شود سایر طرح ها نیز در کنار این طرح های مهم در چهار چوب نظام اداری موجود اجرایی خواهند شد.

سالاری در ادامه خاطر نشان ساخت: هدف از بودجه ریزی هدفمند سازی حرکت دولت به سوی توسعه همه جانبه است و لازم است که مدیران در راه انجام ماموریت خود جسارت لازم را داشته باشند ولی هم اکنون شاهد این مسئله هستیم که گاهی مدیران به دلیل نگرانی هایی که از ارجاع کارشان به دیوان محاسبات پیدا شهامت لازم برای پیگیری امور را از دست می دهند و از طرف دیگر پاره ای از تخلفات به دلیل عدم آشنایی کامل از قوانین بودجه در نحوء هزینه اعتبارات صورت می گیرد به دلیل وجود این دو آسیب هماهنگی های بیشتر میان دیوان محاسبات و دولت ضروری است.

میر حسین رحیمی در این نشست با تاکید بر این نکته که تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف بر حفاظت بیت‌المال هستند اظهار کرد: هدف بودجه ریزی توسعه و پیشرفت کشور است که لازم است برای حفظ بیت‌المال و جلوگیری از استرس مدیران قوانین اصلاح و مدیران طبق قانون عمل کنند.

وی با اشاره به بودجه عمومی سال۱۳۹۲گفت: در قانون، بودجه عمومی سال گذشته۲۱۰هزار میلیارد تومان مصوب بود که با اصلاحیه مجلس شورای اسلامی به۱۹۴هزار میلیارد تومان کاهش یافت که۱۴۷هزار میلیارد تومان آن محقق شد.

رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه ازاین میزان بودجه عمومی۱۵درصد آن به طرح‌های عمرانی تخصیص یافت تصریح کرد: از۱۴۷هزار میلیارد تومان بودجه عمومی کشور۲۲هزار میلیارد تومان آن به طرح‌های عمرانی و۸۰درصد هم به اعتبارات هزینه جاری تخصیص یافت.

رحیمی با اشاره به اینکه۳۵درصد بودجه عمومی کشور در سال گذشته از محل درآمدهای مالیاتی و گمرکی تحقق یافت خاطرنشان کرد: بودجه عمومی سال گذشته ۳۵درصد آن از درآمدهای مالیاتی و درآمدهای گمرکی،۴۱درصد از درآمدهای نفتی و مابقی از سایر درآمدها تامین شد.

وی با بیان اینکه تکیه بر درآمدهای نفتی کاهش یافته است گفت: درآمد مالیاتی کشور در سال گذشته۴۱هزار میلیاردتومان بود این در حالی است که سال ماقبل آن۳۱هزار میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به افزایش۱۰هزار میلیارد تومانی درآمد مالیاتی نسبت سال ماقبل آن تصریح کرد:۹۱درصد درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده سال قبل محقق شد.

رئیس دیوان محاسبات کشور با تاکید بر این نکته که وابسته بودن بودجه کشوربه نفت کاهش یافته است گفت: اکنون۴۱درصد بودجه عمومی از محل درآمدهای نفتی تامین می‌شود که طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان برنامه پنجم توسعه تا دو سال آینده باید قطع کامل وابستگی به درآمد نفتی داشته باشیم.


رحیمی استان بوشهر را در تولید و تامین درآمدهای کشور مهم دانست و افزود: تولید آبزیان که یکی از ویژگی‌های استان ساحلی بوشهر است می‌تواند نقش تاثیر گذار خود را دراین مهم بردارد.

وی با بیان اینکه سخت‌گیری دیوان محاسبات در حسابرسی طبق قانون انجام می‌دهد گفت: دیوان محاسبات مچ‌گیری نمی‌کند بلکه طبق قانون حافظ بیت‌المال است که بودجه تخصیص دستگاهها در جاهای که مشخص شده تخصیص و هزینه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز