خبرگزاری کار ایران

اختصاصی ایلنا:

کاهش ۲۲ درصدی تولید خودرو در یازده ماهه نخست سال ۱۳۹۲

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۳۱۵

تولیدات ایران خودرو در این مدت ۳۲۶ هزار و ۱۶۸ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال نود و یک منفی ۱۷.۹ درصد کاهش تولید داشته است.

آمار تولید انواع خودرو در کشور در یازده ماهه سال ۱۳۹۲ نشان می‌دهد طی این مدت جمعا ۶۵۶ هزار و ۹۹۰ دستگاه خودرو در کشور تولید شده که نسبت به زمان مشابه سال ۱۳۹۱ با تولید ۸۴۰ هزار و ۳۲۸ دستگاه نشان دهنده کاهش ۲۲ درصدی تولید خودروسازان کشور است.

جمع تولید خودروسازان کشور در دیماه سال قبل ۷۴ هزار و ۲۲۱ دستگاه بوده که این رقم در بهمن ماه سال قبل به ۸۰ هزار و ۴۷۶ دستگاه رسیده است.

گروه صنعتی سایپا در بهمن ماه سال گذشته ۱۹ هزار و ۱۰۸ دستگاه بیشتر از گروه ایران خودرو تولید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تولید انواع سواری خودروها در بهمن ماه سال گذشته ۶۸ هزار و ۱۰۷ دستگاه، وانت ۱۱ هزار و ۷۱۳ دستگاه، مینی بوس و میدل باس ۱۱ دستگاه، اتوبوس ۳۸ دستگاه و کامیونت، کامیون و کشنده ۶۰۷ دستگاه بوده که در مجموع کل انواع خودرو در سال نود و دو ۸۰ هزار و ۴۷۶ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۱ منفی ۶.۴ درصد کاهش را نشان می دهد.

همچنین آمار تجمیعی تولید سواری انواع خودروها تا پایان بهمن ماه ۵۵۷ هزار و ۱۳ دستگاه، وانت ۹۳ هزار و ۱۸۳ دستگاه، مینی بوس و میدل باس ۹۲ دستگاه، اتوبوس ۳۷۹ دستگاه و کامیونت، کامیون و کشنده ۶ هزار و ۳۲۴ دستگاه بوده و جمع کل انواع خودرو ۶۵۶ هزار و ۹۹۰ دستگاه بوده که با منفی ۲۱.۸ درصد کاهش همراه بوده است.

بر اساس این گزارش تولید تجمیعی سواری محصولات سایپا تا پایان بهمن ماه ۳۱۰ هزار و ۶۱۱ دستگاه، وانت ۳۳ هزار و ۸۲ دستگاه، مینی بوس، میدل باس و اتوبوس ۴۷ دستگاه و کامیونت، کامیون و کشنده ۱ هزار و ۵۳۶ دستگاه بوده که در مجموع تولیدات سایپا در این مدت ۳۴۵ هزار و ۲۷۶ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال نودو یک منفی ۵.۸ درصد کاهش داشته است.

همچنین تولید تجمیعی سواری محصولات ایران خودرو تا پایان بهمن ماه ۲۷۳ هزار و ۸۲۴ دستگاه، وانت ۵۰ هزار و ۴۳۹ دستگاه، مینی بوس، میدل باس و اتوبوس ۴۸ دستگاه و کامیونت، کامیون و کشنده ۲ هزار و ۴۶۱ دستگاه بوده که در مجموع تولیدات ایران خودرو در این مدت ۳۲۶ هزار و ۱۶۸ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال نود و یک منفی ۱۷.۹ درصد کاهش تولید داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز