خبرگزاری کار ایران

رضا داد:

برگزاری جشنواره فیلم فجر در شان انقلاب اسلامی وظیفه ماست

کد خبر : ۱۶۰۲۷۷

سیاست گذاران فرهنگی به این سوال پاسخ بدهند که می‌خواهیم جشنواره فیلم فجر جشن فیلم‌های انقلابی باشد یا ویترین سینمای ایران به عنوان سینمای یک کشور انقلابی و اسلامی؟

علیرضا رضاداد دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر معتقد است که باید جشنواره فیلم فجر در شان انقلاب اسلامی باشد

به گزارش خبرنگار ایلنا علیرضا رضا داد که شب گذشته در فرهنگسرای اندیشه سخنرانی می کرد با اعلام این مطلب افزود: کسانی که در جشنواره فیلم فجر فیلم داشتند ‌ بچه‌های همین انقلاب بودند و رقابت در جشنواره‌، رقابت بچه‌های سینمای انقلاب بود. در حالی که ما در برخی دوره‌ها دچار چالش‌هایی در این زمینه می‌شدیم.

وی ادامه داد: احترام به هنرمندخیلی خوب است اما آیا تنها شیوه احترام به هنرمند الزاما هآن چیزی است که در چند سال اخیر اتفاق افتاده است‌؟ ما در این دوره از جشنواره نمی‌خواستیم تغییرات گسترده‌ای داشته باشیم چرا که معتقدیم ایجاد این تغییرات نیازمند زمان است.

رضا داد ادامه داد: برگزاری جشنواره فیلم فجر در شان انقلاب اسلامی وظیفه ماست اما باید سیاست گذاران فرهنگی به این سوال پاسخ بدهند که می‌خواهیم جشنواره فجر جشن فیلم‌های انقلابی باشد یا ویترین سینمای ایران به عنوان سینمای یک کشور انقلابی و اسلامی؟

وی ادامه داد: از پایان جشنواره فجر تا کنون چند گروه در حال پژوهش روی نقاط ضعف‌، قوت‌ و این پرسشی هستند که من اینجا مطرح کردم. چون معتقدیم ما باید بتوانیم برای جشنواره فجر در دهه آتی برنامه‌ریزی کنیم و بازنگری مجدد حتما نیاز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز