خبرگزاری کار ایران

رییس هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی گلستان:

وام ارزی پتروشیمی گلستان مراحل نهایی خود را طی می‌کند / آمادگی مناظره با نماینده غرب استان را داریم

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۲۵۸

بعد از نهایی شدن پرداخت وام ارزی، نخستینLc باز می شود تا خریدهای اولویت دار آغاز شود و طبق برنامه تنظیمی تجهیزات وارد کشور شود و سپس با توجه به آماده بودن فونداسیون ها ۳۰ ماه زمان می برد که پروژه به بهره برداری برسد.

رییس هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی گلستان گفت: با تلاشهای انجام شده در ماههای گذشته وام ارزی پتروشیمی گلستان به مراحل نهایی خود نزدیک شده و ما انتظار داریم تا دو ماه آینده پرداخت آن آغاز شود.

به گزارش ایلنا از گرگان «الطفات کامیاب» در نخستین نشست خبری سال ۹۳ افزود: مراحل مربوط به تشکیل سندیکا با عاملیت بانک‌های ملی و ملت و نیز توافقات مابین این بانک‌ها به نتیجه رسیده که برای همه سهامداران خبر خوشی است.

وی با بیان اینکه پروژه مهم پتروشیمی گلستان تاکنون ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد این پروژه مربوط به خرید نصب ماشین آلات و تجهیرات است که با پرداخت وام ارزی وارد مرحله خرید تجهیزات و ماشین آلات خواهیم شد.

کامیاب تصریح کرد: بعد از نهایی شدن پرداخت وام ارزی، نخستینLc باز می‌شود تا خریدهای اولویت دار آغاز شود و طبق برنامه تنظیمی تجهیزات وارد کشور شود و سپس با توجه به آماده بودن فونداسیون‌ها ۳۰ ماه زمان می‌برد که پروژه به بهره برداری برسد.

رییس هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی گلستان با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ به نام سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» توجه ویژه به مباحثاقتصادی در پنج سال اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب ارزشمند دانست و افزود: اهتمام ویژه مقام عظمای ولایت به اقتصاد برای همه ما سرمایه‌ای ارزشمند بوده که باید قدر دانسته شود.

کامیاب توجه ویژه به بخش پتروشیمی در ابلاغیه اقتصاد مقاوتی از سوی رهبر معظم انقلاب را نشانه اهمیت این بخش در توسعه و پیشرفت کشور خواند و افزود: لغو تحریم پتروشیمی پس از توافق ژنو و نیز توجه ویژه به تولیدات محصولات پتروشیمی و تاکید بر افزایش صادرات آن در سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی بیانگر اهمیت پتروشیمی در پیشرفت کشور است.

وی مهم‌ترین مشکل پتروشیمی گلستان را پول و منابع مالی برشمرد و افزود: در سالهای گذشته متاسفانه به علت عدم همراهی برخی مسئولان اجرایی قادر به تامین پول مورد نیاز پروژه نشدیم و علت تاخیر نیز همین مساله است.

رییس هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی گلستان با اشاره به اقدامات مهم دولت یازدهم در شش ماه گذشته گفت: پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مسئولان ارشد دولتی تلاشهای زیادی برای اجرای این پروژه انجام دادند که قابل تقدیر است.

به گفته وی، مهندس زنگنه وزیر محترم نفت در نخستین روزهای کاری خود در تاریخ ۲۷ شهریور جمع مسئولان پتروشیمی کشور تاکید ویژه‌ای بر اجرای پتروشیمی گلستان و زنجان و در اولویت قرار گرفتن آن داشتند که سهامداران این دو پتروشیمی عموم مردم هستند.

کامیاب با اشاره به اینکه برغم کمبود منابع مالی کارگاه و سایت مجتمع پتروشیمی گلستان در سال‌های گذشته تعطیل نبوده، تصریح کرد: چون منابع آورده سهامداران معادل ۴ درصد پروژه بود ولی با تلاش‌های انجام شده اکنون شاهد ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی در پروژه هستیم.

به گفته وی، برای یک درصد پیشرفت در پروژه نیازمند ۱۵.۵ میلیارد تومان هستیم که این مساله بیانگر عظیم بودن پروژه است.

وی با بیان اینکه از چند ماه پیش خرید و فروش سهام در فرابورس آغاز شده، خاطرنشان کرد: سهام این شرکت تا ۳ هزار ریال خرید و فروش شده است.

کامیاب با بیان اینکه اصل پول سهامدران در هیچ جا غیر از پروژه سرمایه گذاری نشده است؛ یادآور شد: از سود سرمایه گذاری اولیه مردم قطعه زمینی خریده شده که ارزش آن حدود ۱۰۰ میلیارد تومان می‌باشد به تنهایی دو برابر کل سهام خریداری شده از سوی سهامداران است.

رییس هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی گلستان همچنین از تاسیس شرکت پترودشت در زیرمجموعه شرکت صنایع پتروشیمی با سرمایه سه میلیارد تومان خبر داد و افزود: امروز همه سهامدارن معادل ۲۰ درصد سهامشان در پتروشیمی در شرکت پترودشت سهامدار هستند.

به گفته وی؛ شرکت پترودشت به عنوان یکی از شرکتهای اقماری پتروشیمی گلستان در زمینه عمرانی و اجرایی فعالیت می‌کند.

کامیاب افزود: برگه‌های سهام پترودشت تا دو ماه آینده به آدرس سهامداران ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه پتروشیمی گلستان برای ۲۵۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و برای هفت هزار نفر اشتغالزایی غیر مستقیم ایجاد می‌کند، تصریح کرد: پتروشیمی به عنوان یکی از صنایع سودده و با قدرت اشتغالزایی بالا مطرح است که همه باید برای رفع مشکلات و به بهره برداری رسیدن آن در گلستان تلاش کنند.

وی با انتقاد از نماینده مردم شریف غرب استان در مجلس شورای اسلامی که با سخنان غیر کار‌شناسی خود سعی در ایجاد ابهام و ناامیدی در بین مردم دارد، گفت: متاسفانه در استان ما عده بسیار معدودی نمی‌خواهند کارهای بزرگی انجام شود و در جهت اجرای پروژه ملی پتروشیمی گلستان سنگ اندازی می‌کنند.

رییس هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی گلستان افزود: جناب آقای دکتر نظری مهر نماینده مردم شریف غرب استان بدون مشورت با کار‌شناسان و متخصصان موضعگیری‌هایی داشتند که مورد اقبال مردم و سهامداران قرار نگرفت.

کامیاب یادآور شد: آقای دکتر نظری مهر بر اساس کدام نظرکار‌شناسی می‌گویند که پتروشیمی توجیه اقتصادی ندارد در حالیکه طبق آخرین طرح توجیهی بروز شده در سال ۹۲ که به صندوق توسعه ملی ارائه شده این پروژه در عرض دو سال و نیم کل سرمایه گذاری‌اش بر می‌شود و سهامداران می‌توانند سالیانه ۳۵ درصد سود بگیرند.

وی گفت: مردم انتظار دارند در یک پروژه مهم و ملی همه مسئولان و نمایندگان متحد باشند و برای منافع عموم مردم استان تلاش کنند تا این فرصت تاریخی از دست نرود.

کامیاب افزود: کل هزینه ساخت این پروژه بالغ بر ۱۴۵۰ میلیارد تومان است در حالیکه این نماینده مجلس هزینه احداثآن را ۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرده که غیر فنی و غیر کار‌شناسی است.

وی همچنین از آمادگی خود و مسئولان پتروشیمی گلستان برای مناظره با این نماینده مجلس با حضور رسانه‌ها خبر داد.

رییس هیأت مدیره شرکت صنایع پتروشیمی گلستان همچنین از همه مسئولان ارشد دولتی، محلی و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و اصحاب رسانه‌های استان به علت حمایت همیشگی آنان تشکر و قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز