خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

برای تکمیل بیمارستان شهید بهشتی باید ۵۰ سال صبر کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۱۹۷

بیمارستان شهید بهشتی در نزدیکی باغ رضوان ارومیه که محل بسیار نامناسبی برای بیمارستان بوده نیمه کاره رها شده است. برای تکمیل این بیمارستان نیمه‌کاره با توجه به اعتبارات مورد نیاز و اعتبارات تخصیصی سالانه، باید نزدیک به ۵۰ سال صبر کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با ابراز نارضایتی از وضعیت کنونی برخی از بیمارستان‌ها و کمبود نیروهای متخصص گفت: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی سه هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال بدهی دارد که با وضعیت کنونی نمی‌توان کاری انجام داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، جواد آقازاده در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت برگزار شده بود اظهار داشت: این بدهی‌ها به شرکت‌های دارویی، پیمانکاران، کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه بوده که روز به روز بیشتر شده است.

وی به وضع نامناسب و اسفناک عمرانی بیمارستان‌ها و واحدهای ستادی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اشاره کرد و ادامه داد: بیمارستان‌های شهید مطهری و آیت الله طالقانی ارومیه در حال حاضر فرسوده هستند و در برخی دیگر از شهرستان‌های استان نیز وضعیت این چنین حاکم است که این امر، وضعیت عمرانی بیمارستان‌ها را با مشکل مواجه کرده است که در مقایسه با بسیاری از استان‌های دیگر بسیار ضعیف است.

آقازاده با انتقاد از نیمه‌کاره‌‌ رها شدن طرح‌های عمرانی و بیمارستانی در شهرستان‌های استان آذربایجان غربی اضافه کرد: در حوزه ستادی نیز این مشکل وجود دارد و ساختمان‌های ستادی نیز وضعیتی شبیه به وضعیت بیمارستان‌ها دارند که باید برای بهبود وضعیت آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

وی در ادامه سخنان خود از وضعیت بیمارستان شهید بهشتی ارومیه نیز ابراز گلایه کرد و گفت: این بیمارستان در نزدیکی باغ رضوان ارومیه که محل بسیار نامناسبی برای بیمارستان بوده نیمه کاره رها شده است.

آقازاده از اختصاص دو میلیارد تومان بودجه برای ادامه احداثاین بیمارستان خبر داد و گفت: برای تکمیل این بیمارستان نیمه‌کاره با توجه به اعتبارات مورد نیاز و اعتبارات تخصیصی سالانه، باید نزدیک به ۵۰ سال صبر کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از نظر اهمیت سلامت همچون امنیت است که باید از این دیدگاه نیز مورد توجه قرار گیرد، افزود: انسان سالم محور توسعه پایدار بوده لذا توجه به مقوله سلامت یک اولویت مهم است و باید برنامه ملی درازمدتی برای سلامت داشته باشیم.

آقازاده با اعلام این مطلب که شعار امسال هفته سلامت یک عمر سلامت با خودمراقبتی است افزود: برای تحقق به شعار سال نیازمند نگاهی منطقی، پویا و اقدام جهادی توسط عموم آحاد جامعه است. ماموریت اصلی نظام سلامت ارتقاء سطح سلامت و پاسخگویی به نیازهای مردم است و لازمه پاسخگویی به این نیاز‌ها، تحول و ارتقای نظام سلامت است که امر بدون همیاری و همکاری آحاد جامعه ممکن نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز