خبرگزاری کار ایران

فاضل میبدی در گفت‌وگو با ایلنا:

اکثریت علمای حوزه از سیاست خارجی دولت رضایت دارند

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۱۶۳

دولت یازدهم از جایگاه بسیار خوب و مناسبی در میان حوزویان برخوردار است و علما از این دولت حمایت می‌کنند / به این جریان‌ها توصیه می‌کنم که به رای مردم و خواسته و نظر آنها احترام بگذارند و به جای تخریب و تهاجم اگر همکاری نمی‌کنند، سنگ‌اندازی نیز نکنند.

یک استاد عالی حوزه علمیه قم از رضایت اکثریت حوزویان از سیاست خارجی دولت تدبیر و امید خبر داد و تاکید کرد: در چند سال اخیر وقتی آقای احمدی‌نژاد به قم می‌آمد، مراجع به وی وقت دیدار نمی‌دادند و اکثر علما و فضلای حوزه از وی رضایت نداشتند و حاضر به دیدار وی نبودند و من نمی‌دانم چرا این رسانه‌های مدعی که الان از نارضایتی علما و استادان حوزه خبر می‌دهند آن وقت خواب بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقی فاضل میبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص ادعای برخی از رسانه‌های مخالف دولت مبنی بر اینکه استادان و فضلای حوزه‌های علمیه از راهبردهای سیاست خارجی دولت ناراضی هستند و به همین منظور به رهبری نیز نامه نوشته‌اند، گفت: تا آنجایی که من از فضای حوزه‌های علمیه اطلاع دارم، می‌دانم که اکثریت فضلا و علمای حوزه نارضایتی از سیاست خارجی دولت تدبیر و امید ندارند.

وی با بیان اینکه ممکن است در میان برخی از مدرسان و علمای حوزه نیز مخالفان دولت حضور داشته باشند، اظهار داشت: این افراد بسیار قلیل و اندک هستند و نمی‌توان این جریان محدود را به همه استادان حوزه تسری داد.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مراسم ختم مادر وزیر امور خارجه در قم تصریح کرد: وقتی که آقای ظریف به قم آمدند و مراسم ختمی را نیز برقرار کردند، شاهد بودیم بزرگان حوزه و علما و طلبه‌های بسیاری در این مراسم شرکت کردند که این نشان‌دهنده رضایت حوزه و علما از وی است.

فاضل میبدی با بیان اینکه رابطه خوب دولت و مراجع در دولت قبلی از بین رفت، اذعان داشت: اگر یادمان باشد در چند سال اخیر وقتی آقای احمدی‌نژاد به قم می‌آمد، مراجع به وی وقت دیدار نمی‌دادند و اکثر علما و فضلای حوزه از وی رضایت نداشتند و حاضر به دیدار وی نبودند و من نمی‌دانم چرا این رسانه‌های مدعی که الان از نارضایتی علما و استادان حوزه خبر می‌دهند آن وقت خواب بودند.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه دولت یازدهم از جایگاه بسیار خوب و مناسبی در میان حوزویان برخوردار است و علما از این دولت حمایت می‌کنند، یاد‌آور شد: البته این حرف به معنای آن نیست که دولت آقای روحانی خالی از ایراد و نقدی باشد اما نمره این دولت نسبت به دولت قبلی قابل قیاس نیست.

وی با بیان اینکه برخی از جریان‌ها و رسانه‌های مدعی اصولگرایی نمی‌خواهند شکست خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری بپذیرند، خاطرنشان کرد: من به این رسانه‌ها و جریان‌ها توصیه می‌کنم که به رای مردم و خواسته و نظر آنها احترام بگذارند و به جای تخریب و تهاجم اگر همکاری نمی‌کنند، سنگ‌اندازی نیز نکنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز