خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در دیدار علما و طلاب استان سیستان و بلوچستان:

باید از اختلاف نظرها برای پیشرفت علم و دانش در کشور بهره بگیریم

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۱۳۳

پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و مردم ما نمی‌خواهند که علمایشان روبه‌روی یکدیگر بایستند زیرا وحدت و اخوت و تعاون، توصیه نبی اکرم(ص) و خواست جامعه از علماست.

رییس‌جمهور در دیدار علما، فضلا و طلاب استان سیستان و بلوچستان رسالت و کار علما را در تبیین و ترویج دین خدا سنگین و پر افتخار توصیف کرد و گفت: انجام این وظیفه در دنیای امروز دشوارتر است زیرا حساسیت قدرت‌های جهان نسبت به اسلام و قدرت آن از هر زمان دیگری بیشتر شده است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه اسلام دین قدرت آفرین، فرهنگ‌آفرین و تحول آفرین است، گفت: امروز دنیا تشنه معنویت و فرهنگی است که بتواند بشریت را در مسیر سعادت قرار دهد.

روحانی ایجاد تفرقه، رو در رو ایستادن و تکفیر کردن در دنیای اسلام را از طرح‌های قدرت‌های استعمارگر خواند و گفت: آنها امروز خوشحالند که مسلمانی خون مسلمان دیگر را بر زمین بریزد و به خاطر این جنایت خود را بهشتی بداند، در حالی که این افترا بزرگترین ظلم به حق است.

رییس جمهور اتحاد و برادری شیعه و سنی در ایران اسلامی را نعمتی بزرگ و مستلزم شکرگزاری دانست و گفت: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و مردم ما نمی‌خواهند که علمایشان روبه‌روی یکدیگر بایستند زیرا وحدت و اخوت و تعاون، توصیه نبی اکرم(ص) و خواست جامعه از علماست.

رییس جمهور چتر اسلام، ایران، رهبری و قانون اساسی را موجب اتحاد و برادری در کشور دانست و گفت: ما گلستانی به نام ایران با تنوع هفتاد و هفت میلیون گل متنوع داریم و باید با تضارب آرا از اختلاف نظرها برای پیشرفت علم و دانش در کشور بهره بگیریم.

وی افزود: امروز ما در شرایطی نیستیم که روی جزییات باقی بمانیم زیرا مخالفان اسلام، قرآن و پیامبر عظیم الشان اسلام با تمام قوا مساعی خود را برای نابودکردن شریعت اسلام و راه حق به کار بسته اند.

روحانی زندگی خوب و آرام مردم را در گرو توسعه مادی و معنوی کشور میسر دانست و گفت: ما باید همزمان با اکتشاف معادن و رونق صنایع در استان، اخلاق، ایمان و عبادت الهی را نیز توسعه دهیم.

رییس جمهور تصریح کرد: برای همه ما افتخار است که ایران اسلامی، آباد شود و استان سیستان و بلوچستان به لحاظ موقعیت سوق الجیشی و ظرفیت های بالقوه می تواند خیلی سریع به اهداف مورد نظر دست یابد.

روحانی بار دیگر بر لزوم حضور مردم برای تامین امنیت و توسعه کشور تاکید کرد و گفت: آرامش و ثبات اقتصادی در کشور در مقطع کنونی مرهون حمایت و حضور مردم در صحنه و امید آنها به آینده است.

رییس جمهور گفت: اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط پیام اسلام است و اسلام راستین جاذبه های بسیاری برای مردم و جهانیان در دنیای امروز دارد.

* مولوی عبدالحمید: جامعه ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند اعتدال است

پیش از سخنان رییس جمهوری آیت‌الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان و مولوی عبدالحمید امام جماعت مسجد مکی زاهدان سفر رییس‌جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان سیستان و بلوچستان را خوشامد گفتند.

مولوی عبدالحمید در سخنانش با اشاره به اینکه دولت یازدهم دولت اعتدال است، گفت: امروز، بشریت از ناحیه افراط و تفریط دچار لطمات فراوانی شده است و جامعه ما نیز بیش از هر زمان دیگر نیازمند اعتدال است.

امام جماعت مسجد مکی زاهدان به زندگی مسالمت‌آمیز مردم منطقه از اقوام و مذاهب و حضور آنها در غم و شادی یکدیگر اشاره کرده و گفت: سعه صدر و دور اندیشی علمای شیعه و سنی و مردم استان موجب شده است تا آنها در مسیر تقریب و وحدت گام بردارند و از تفرقه پرهیز کنند.

وی همکاری و اخوت اهل سنت و شیعه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را یادآور شد و گفت: مردم استان در پاسداری از مرزها و حمایت از کیان کشور یکصدا هستند.

مولوی عبدالحمید گسترش فقر و تنگدستی در سیستان و بلوچستان را ناخوشایند توصیف کرد و با اشاره به تأکیدات رییس‌جمهوری بر استفاده از همه استعدادها و ظرفیت‌های استان، گفت: امیدواریم با تدبیر دولت یازدهم، دغدغه و نگرانی مردم و علمای استان از بابت مسایل اقتصادی مرتفع شود.

وی از انتصاب استانداری شایسته برای استان سیستان و بلوچستان قدردانی کرد و گفت: امروز روحیه امید و نشاط در میان تجار و صنعتگران دمیده شد و ما از سخنان و دیدگاه‌های رییس‌جمهوری در خصوص طرح‌های توسعه استان خرسندیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز