خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان استانی و در اهواز؛

کتابخانه عمومی حجت الاسلام سید جعفر موسوی افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۱۲۴

این کتابخانه به متراژ ۵۰۰ متر مربع در مرکز فرهنگی آموزشی امام جعفر صادق(ص) واقع در کوی سید خلف جنب نمایشگاه بین الملل اهواز ایجاد شده است.

کتابخانه عمومی حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر موسوی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در شهرستان اهواز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، آیین افتتاح کتابخانه عمومی حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر موسوی با حضور حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد موسوی، فرماندار اهواز و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

این کتابخانه به متراژ ۵۰۰ متر مربع در مرکز فرهنگی آموزشی امام جعفر صادق(ص) واقع در کوی سید خلف جنب نمایشگاه بین الملل اهواز ایجاد شده است.

کتابخانه حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر موسوی از سوی فرزند وی حجت الاسلام والمسلمین سید احمد موسوی به مدت ۳۰ سال به صورت حق انتفاع به نهاد کتابخانه‌های عمومی واگذار شده است و نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان نیز کار تجهیز این کتابخانه را انجام داد.

در این مراسم مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: در حالی که بسیاری از دستگاه‌های اجرایی همچنان در تعطیلات نوروزی به سر می‌برند نهاد کتابخانه‌های خوزستان کلنگ یک کتابخانه را در روستای گوریه شوش‌تر زده است و همچنین سه کتابخانه مشارکتی نیز در بین تعطیلات اضافه شده است.

وی ادامه داد: فردا کلنگ کتابخانه‌ای در شادگان زده می‌شود و همچنین افتتاح کتابخانه روستای شریعتی سیدعباس در دشت آزادگان را در روز ولادت حضرت فاطمه(س) خواهیم داشت.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های خوزستان خاطر نشان کرد: با وجودی که اعتبارات دولتی در دو سال گذشته کاهش یافته است اما کتابخانه‌های خوزستان رشد چشمگیری یافته که به دلیل کمک خیران است از جمله همین کتابخانه که با توجه به فقدان کتابخانه در کوی سیدخلف و جمعیت بالای این منطقه، می‌تواند در ارتقا فرهنگ مطالعه مفید و موثر واقع شود.

منصوری عنوان کرد: این کتابخانه با زیر بنای ۵۰۰ متر مربع و دارای بخش خواهران و برادران به صورت مجزا و بخش‌های مرجع و پژوهش است و هم اینک هشت هزار نسخه کتاب در این کتابخانه قرار دارد.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های خوزستان به ۲۱۱ باب افزایش یافته است تصریح کرد: ظرف مدت دو سال ۵۸ کتابخانه به ظرفیت کتابخانه‌های خوزستان اضافه شده است و خوزستان از نظر میزان رشد تعداد کتابخانه در فروردین امسال در مقایسه با فروردین سال ۹۱ رشد ۳۸ درصدی داشته است.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نیز گفت: کتابخانه‌ها برای پیشبرد اهداف فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش بسیار مهمی دارند و یکی از ارکان تحقق شعار امسال یعنی اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی هستند.

فدعمی فرماندار اهواز در این مراسم گفت: در سه سال اخیر تعداد کتابخانه‌های اهواز ۷۵ درصد رشد داشته و بیش از ۳۰درصد به فضای کتابخانه‌ای این شهرستان اضافه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز