خبرگزاری کار ایران

رئیس هیأت مدیره کنفدراسیون صادرات ایران پیشنهاد کرد:

منطقه آزاد انزلی پایلوت فرآوری و صادرات محصولات کشاورزی ارگانیک کشور باشد

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۰۹۷

دارا بودن مزایای قانونی متعدد در زمینه سرمایه گذاری بخصوص در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی و بخشهای مختلف صنعت گردشگری بهمراه ظرفیتهای متنوع در ترانزیت منطقه ای و بین المللی از دیگر جاذبه های فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد انزلی است.

رئیس هیأت مدیره کنفدارسیون صادرات ایران اقدام مهندس رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی برای تشکیل این جلسه تخصصی با حضور مسئولین نهادهای اجرایی استان گیلان را بسیار ارزشمند ارزیابی نمود.

وی افزود: حضور معاون برنامه ریزی استانداری، نماینده مجلس، فرماندار و مدیران کل بنادر، دارایی، گمرک و جهادکشاورزی استان حکایت از وجود عزم مشترک برای توسعه صادرات از طریق منطقه آزاد انزلی دارد که پاسخگویی مسئولین به دغدغه های فعالین اقتصادی قابل تقدیر است.
به گزارش ایلنا از انزلی، سید رضا نورانی از توجه جهانی به محصولات کشاورزی ارگانیک خبر داد و بر ظرفیت گیلان در تولید این محصولات تصریح کرد و گفت: منطقه آزاد انزلی می تواند نقطه پایلوت فرآوری و صادرات محصولات کشاورزی ارگانیک کشور به بازارهای بین الملی باشد.
وی اضافه کرد: باعنایت به تولید انواع محصولات کشاورزی در گیلان می توان با همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی، وزارت جهاد کشاورزی و گمرکات کشور در این عرصه جدید تجاری حضور موفقی داشت.
رئیس هیأت مدیره کنفدارسیون صادرات ایران خواستار ادامه این جلسات باحضور تجار ایرانی فعال در کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز برای استفاده از تجربیات و پتانسیل های آنها شد و افزود: با توجه به توانمندیهای توریستی و ترانزیتی استان و اقدمات صورت گرفته از سوی سازمان منطقه آزاد نزلی در ماههای اخیر، در آینده نزدیک این منطقه از سایر مناطق آزاد کشور سبقت می گیرد.


رئیس هیأت مدیره کنفدارسیون صادرات ایران با بیان اینکه ۳۳ تشکل عضو این کنفدراسیون ۸۰ درصد از صادرات غیرنفتی کشور را برعهده دارند، خواستار همکاری بیشتر نهادهای همکار در زمینه حمایت از صادرکنندگان شد و تصریح کرد: در سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، بر لزوم حمایت ازصادرات و جایگاه مناطق آزاد تأکید شده و تشکیل دومین جلسه باحضور اعضای این کنفدراسیون و اتاق های بازرگانی، نشان از عزم جدی دو طرف برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.
" سید رضا نورانی " با بیان اینکه آمادگی خود را برای حضور فعال در منطقه آزاد انزلی و بهره گیری از مزایا و معافیتهای قانونی آن در جهت توسعه صادرات غیرنفتی کشور اعلام می کنیم، اضافه کرد: دارا بودن مزایای قانونی متعدد در زمینه سرمایه گذاری بخصوص در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی و بخشهای مختلف صنعت گردشگری بهمراه ظرفیتهای متنوع در ترانزیت منطقه ای و بین المللی از دیگر جاذبه های فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد انزلی است.
وی خاطر نشان کرد: تکمیل زیرساختهای حمل و نقل ریلی و گردشگری از سوی نهادهای دولتی، زمینه را برای حضور گسترده تر صادرگنندگان مهیا می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز