خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به ایلنا:

کاردار غیر موقت ایران هفته آینده به انگلیس می‌رود / مذاکرات را ادامه می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۰۸۷

کاردار غیر دائم انگلستان در ایران حضور ندارد / براساس نظر مقام معظم رهبری مذاکرات ادامه پیدا می‌کند / از طریق سازمان ملل در حال پیگیری مساله ابوطالبی هستیم.

عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: روابط با انگلیس فعلا قدم به قدم در حال جلو رفتن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید تخت روانچی در حاشیه مراسم ختم هفتم پدر همسر سید محمد خاتمی در خصوص تاثیر قطعنامه حقوق بشری کشورهای مختلف مانند انگلیس بر مذاکرات گفت: ما درباره گزارش حقوق بشر انگلیس موضع گیری کرده‌ایم و نظرمان رادر این مورد بیان داشته‌ایم.

وی ادامه داد: این گزارش‌ها، گزارشاتی هستند که یک سویه و مغرضانه‌اند و از دید ما کاملا مغرضانه و سیاسی است ولی مذاکرات هسته‌ای در حال پیمودن مسیر خود است.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا برای آقای ابوطالبی جانشینی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: ما از طریق سازمان ملل در حال پیگیری هستیم.

عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای با اشاره به نامه وزارت امور خارجه به دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد: ما از ایشان خواسته‌ایم تا نظر حقوقی خودرا بیان کند همچنین از کمیته روابط با کشور میزبان خواسته‌ایم تا تشکیل جلسه بدهد اما هنوز این جلسه تشکیل نشده است و در کل می‌خواهیم از طریق سازمان ملل متحد مشکلمان را حل کنیم.

تخت روانشید در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه کاردار غیر دائم ایران در انگلستان چه زمانی به این کشور سفر خواهد کرد، گفت: مراحل روابط با انگلیس فعلا قدم به قدم در حال جلو رفتن است.

وی ادامه داد: کاردار غیر موقت ما نیز هفته آینده به انگلیس می‌رود.

عضو تیم مذاکره کننده در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا در این باره که آیا کاردار غیر دائم انگلستان در زمان کنونی در ایران حضور دارد، گفت: ایشان فعلا در ایران نیست.

معاون وزیر امور خارجه در ادامه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا درباره حاشیه‌هایی که برای وزیر امور خارجه در مجلس شکل گرفته است و اینکه تعدادی از نمایندگان در خواست کرده‌اند تا مذاکرات قطع شود، اظهار داشت: سیاست وزارت امور خارجه مبتنی بر جواب مقام معظم رهبری است و همانطور که ایشان گفته‌اند مذاکرات باید ادامه پیدا کند و ما بر‌‌ همان اساس نیز مذاکرات را ادامه می‌دهیم.

وی درباره اتهامات برخی از نمایندگان به وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد: نظر نمایندگان محترم است ما در یک جامعه مردم سالار هستیم و هر کس نیز نظر خودرا بیان می‌کند و نمایندگان نیز نظر خودرا بیان کرده‌اند و باز تاکید می‌کنم که براساس نظر مقام معظم رهبری مذاکرات ادامه پیدا می‌کند.

تخت روانشید درباره تعداد قسط‌های وصول شده درخصوص آزاد سازی دارایی‌های بلوکه شده ایران اذعان داشت: تا دیروز تعداد قسطهای وصول شده ۴ عدد هستند و در باره قسط ۵ باید پیگیری کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز