خبرگزاری کار ایران

نباید خودمان را گول بزنیم؛

درخشان: اردوی آفریقا کمکی به تیم ملی نمی‌کند / کی‌روش نتیجه نگیرد بی‌خداحافظی می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۰۶۳

در حال حاضر منافع باشگاه‌ها در آسیا در خطر است و از طرفی هم تیم ملّی مهم است چون باید در یک تورنمنت بزرگ شرکت کند و همه باید کمک کنند نا یک نتیجه خوب بگیرد.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال معتقد است اردوی آفریقای‌جنوبی با حضور ۱۱-۱۲ بازیکن هیچ کمکی به کی‌روش و تیمش نمی‌کند و با این شرایط نباید انتظار خاصی از تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل داشته باشیم چراکه تدارک خوبی نداشتیم.

گفت‌گوی حمید درخشان با خبرنگار ایلنا را در زیر می خوانید

در دعوای تیم ملّی و باشگاه‌ها حق با چه کسی است؟

هر۲ طرف حق دارند و باید مدیران فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی دقیقی انجام می‌دادند تا چنین مشکلاتی به وجود نمی‌آمد. در حال حاضر منافع باشگاه‌ها در آسیا در خطر است و از طرفی هم تیم ملّی مهم است چون باید در یک تورنمنت بزرگ شرکت کند و همه باید کمک کنند نا یک نتیجه خوب بگیرد. در نهایت اولویت با تیم ملّی است چون همه تلاش می‌کنند تا تیم مّلی کشورشان موفق باشد اما آ نچه که مهم است هماهنگی فدراسیون با باشگاه‌ها است تا بازیکنان را در اختیار تیم ملّی بگذارند.

یعنی این تعامل وجود نداشته؟

هیچ‌وقت فدراسیون و باشگاه‌ها نشستی با هم نداشتند تا مشکلات را حل کنند و همیشه حرف‌های آنها در جراید و مطبوعات بود. اگر باشگاهی از آسیا حدف شود؛ لطمه می‌خورد و از طرفی هم الان تیم ملّی با ۱۱ بازیکن به اردوی آفریقای‌جنوبی رفته که خیلی بد است و نشان می‌دهد چقدر فوتبال ما بی در و پیکر است که نمی‌تواند ۲۰ بازیکن را در اختیار سرمربی تیم ملی بگذارد. کی‌روش یک مربی حرفه‌ای است و پولش را می‌گیرد و اگر در جام‌جهانی شکست سختی بخورد حتی دیگر به ایران هم بر نمی‌گردد و بدون خداحافظی می‌رود، این ته مساله است و امیدوارم این‌طوری نشود و بتوانیم شاهد موفقیت تیم ملی باشیم.

بحثباشگاه‌ها این است که کدام کشور الان به اردو رفته که ما برویم و به همین دلیل می‌خواهند برای حضور در آسیا بازیکنان‌شان را در اختیار داشته باشند در این رابطه چه صحبتی دارید؟

شرایط ما با همه دنیا فرق می‌کند چون مشکلات باشگاهی داریم و بازیکنان ما ضعف بدنی دارند و می‌خواهیم بار همه این مشکلات را روی دوش سرمربی تیم ملی بگذاریم. وقتی کی‌روش می‌بیند چنین مشکلاتی داریم این اردوها را می‌گذارد. اگر سطح بازیکنان ما بالا بود و در هر بازی ۱۳ کیلومتر می‌دویدند؛ کی‌روش دیوانه نبود که این اردو را بگذارد اما وقتی بازیکنان ما ۴ کیلومتر در هر بازی می‌دوند مجبور است اردو بگذارد، بنابراین اشکال از خودمان است.

اردوی آفریقای‌جنوبی با ۱۱ بازیکن کمکی به تیم ملّی می‌کند؟

چنین اردویی اصلاً قابل قبول نیست و هیچ کمکی هم نمی‌کند. من اگر جای کی‌روش بودم به اردوی آفریقای‌جنوبی نمی‌رفتم چون با ۱۱ بازیکن حتی نمی‌شود یک تمرین ساده انجام داد. این اردو فقط هزینه دارد و هیچ خروجی نخواهد داشت.

تیم ملی می‌تواند در برزیل موفق شود؟

نه؛ خودمان را گول نزنیم، با این وضع تیم ملی ما موفق نخواهد شد.

اما بعضی‌ها انتظار دارند تیم ملی در جام جهانی از گروهش صعود کند؟

آنها خودشان را گول می‌زنند و با این تدارکاتی که ما داریم؛ چنین اتفاقی نمی‌افتد.

اگر تدارک ما خوب بود می‌توانستیم؛ نتیجه بگیریم.

مسلماً امیدوار می شدیم چون اردوی خوب و بازی‌های تدارکاتی خوب می‌تواند به تیم ملی کمک کند و مثل کره‌جنوبی و ژاپن امید به صعود داشتیم یا حداقل آبرومندانه بازی می‌کردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز