خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با ایلنا؛

صندوق زمین و مسکن یکی از مهره‌های شطرنج بازار مسکن است

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۰۴۹

برای متقاضیان این کار به تنهایی کارساز نیست همچنین در ایران صندوق‌های زمین و مسکن به عنوان یکی از مهره‌های بازار است.

یک کارشناس اقتصادی، صندوق زمین و مسکن را یکی از مهره‌های شطرنج بازار مسکن عنوان کرد.

بیت‌الله ستاریان کارشناس مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، تاثیر مثبت راه‌اندازی صندوق‌های زمین و مسکن در بازار مسکن را همراه با فاکتورهای دیگری مفید دانست و اظهار داشت: این روش جزیی از برنامه‌ای است که وزارت راه وشهرسازی در برای رونق بازار مسکن در پیش گرفته است که البته افزایش تامین مالی از طریق صندوق در کنار دیگر نقش مکملی دارد.

این کارشناس مسکن با اشاره به راه‌کارهای دیگر تامین مالی بازار مسکن ادامه داد: مسکوکات، تامین فاینانس، بازار رهن ثانویه از دیگر مواردی است که دردنیا برای تامین مالی، بازارمسکن به‌شمار می‌رود این راه‌کارها زمانی که در موازات یکدیگر به کار گرفته شوند می‌توانند در بازار مسکن موثر واقع شوند.

ستاریان تصریح کرد: تا کنون در ایران این پتانسیل‌ها به کار گرفته نشده‌اند.

وی در پاسخ به این سئوال که راه‌اندازی صندوق‌های زمین و مسکن توان مالی متقاضیان را افزایش خواهد داد گفت: برای متقاضیان این کار به تنهایی کارساز نیست همچنین در ایران صندوق‌های زمین و مسکن به عنوان یکی از مهره‌های بازار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز