خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت در پاسخ به سوال رسایی در مجلس:

مشکلاتی در کشور داریم که اگر از غصه دق کنیم، حرجی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۹۰۴

دلم به حال این کشور می‌سوزد / اهل استعفا نیستیم، مگر اینکه مجلس یا رئیس جمهور مرا از خدمت معاف کنند / دیگر نمی گذارم زنجانی ها در صنعت نفت رشد کنند.

وزیر نفت در پاسخ به حمید رسایی گفت: من اهل استعفا نیستیم، مگر اینکه مجلس یا رئیس جمهور مرا از خدمت معاف کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن نامدار‌ زنگنه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال حمید رسایی توضیح داد: من در جلسه‌ای که به مناسبت بزرگداشت شهید تند گویان برگزار شده بود، صحبتهایی کردم؛ و به مواردی اشاره کردم که یکی از آن موارد این بود که گفتم با شعار نمی‌شود کشور را پیش برد بلکه تنها با شعوروخرد است که می‌توان به پیشرفت کشور امیدوار بود.

وزیر نفت در ادامه گفت: تا یک زمانی جریان عمومی کشور رو به پیشرفت بود، اما در سال ۸۴ این پیشرفت با وقفه مواجه شد.

وی افزود: من در آن جلسه گفتم که من یک روز پیش امیر قطر رفتم و او به من گفت من به شما نسبت به آنچه در پارس جنوبی صورت می‌گیرد غبطه می‌خورم و بعد به هیچ وجه نگفتم که آقای روحانی گریه کرده است بلکه گفتم؛ آقای روحانی چیزی گفتند که من متاثر شدم و از طرف دیگر نگفتم که از امارات پول قرض کردم، امّا اشاره کردم به اینکه ما پول خودمان را با خواهش پس بگیریم، این برای ما عزت نیست.

وزیر نفت همچنین با اشاره به ادعای حمید رسایی در متهم کردن وزیر نفت به سیاه نمایی گفت: سیاه نمایی وقتی صورت می‌گیرد که ما چیزی را که سفید است، سیاه جلوه دهیم. و از طرف دیگر من که نگفتم که فیلم مذکور پخش شود و حالا اگر در یک سایتی حداکثر ۱۰۰ هزار نفر از این جریان با خبر شدند شما با مطرح کردن ان در صحن علنی مجلس باعثشدید که حداکثر ۴۰ میلیون نفر از این جریان آگاه شوند آیا این اشکالی ندارد؟

نامدار زنگنه همچنین تاکید کرد: بحثاین بود که چرا کشور بایدبه یک وضعی برسد که مردم ما به ایرانی بودنشان انچنان که در چشم انداز هست، مفتخر نباشند.

وی با بیان اینکه من دلم به حال این کشور می‌سوزد، گفت: ما با این منابعی که در اختیار داریم باید رتبه اول در منطقه را داشته باشیم.

وزیر نفت در ادامه گفت: من از هیات رئیسه مجلس خواهش می‌کنم که وقت کافی را در اختیار من بگذارند تا بیایم در مجلس در خصوص تحریم‌ها و فروش نفت، طرحهای پتروشیمی و اینکه چه کارهایی باید انجام بدهیم که جریان امسال بابک زنجانی و رفقای او تکرار نشود؟ صحبت کنم.

زنگنه گفت: اینکه آن شیخ چه کسی بوده؛ کدام یک از مشکلات اقتصادی و بیکاری مردم را حل می‌کند؟

وزیر نفت با اشاره به صحبتهای رسایی مبنی بر درخواست استعفای وزیر نفت در چندین مرتبه تصریح کرد: کسی استعفا می‌دهد که نا‌امید باشد؛ امّا من سرشار از نشاط و امید هستم، و در حالی وزارت نفت را بر عهده گرفتم که با مشکلات آن اشنا بودم؛ و اکنون نیزبسیار به آینده کشور امیدوارم وهمیشه آن را مثبت می‌دانم.

زنگنه تصریح کرد: سوال کننده می‌گوید من تا به حال سه بار استعفا داده‌ام و یک بار آنرا به نقل از ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقل کرده‌ است که من هم به آقای ربیعی گفتم اشتباه متوجه شده ای و او هم پذیرفت.

وی گفت: من اهل استعفا نیستیم، مگر اینکه مجلس یا رئیس جمهور مرا از خدمت معاف کنند.

وی با بیان اینکه کسی که ناامید است استعفا می‌دهد تصریح کرد: من سرشار از امید و انرژی ام من می‌دانستم که به هتل پنج ستاره نیامده‌ام بلکه وارد میدان مین شده‌ام.

زنگنه خاطر نشان کرد: ما این زمستان سخت را بدون اینکه مشکلی برای مردم به وجود بیاید پشت سر گذاشتیم.

وزیر نفت با بیان اینکه بعضی از مشکلات در کشور وجود دارد که اگر ادم از غصه این مشکلات دق هم بکند حرجی برآن نیست، گفت: من نخواستم این مشکلات را مطرح کنم اما شما آن‌ها را دراینجا مطرح کردید و حداقل ۴۰ میلیون نفر از آن با خبر شدند.

زنگنه در ادامه به ضرورت حمایت مجلس از وزرات نفت تاکید کرد و گفت: من سوال کردن را حق آقای رسایی و سایر سوال کنندگان می‌دانم اما فکر می‌کنم مطالب بسیاری زیادی وجود دارد، که بتوان آن را در مجلس مطرح کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز