خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک ایران در گفتگو با ایلنا:

قیمت خودروهای وارداتی را گمرک تعیین می کند / سود بازرگانی ۱۴۶ درصدی خودروی بالای ۲۵۰۰ سی سی

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۸۲۰

قیمت این خودرو با حداکثر آبشن بیشتر از ۳۰۰ هزار دلار نبود این در حالی است که فراری ۲.۵ میلیارد تومانی تا هشت میلیارد تومان تعیین قیمت شد.

مدیر کل دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک ایران گفت: قیمت خودروهای وارداتی را گمرک تعیین می کند.

رسول کوهستانی، مدیر کل دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: بر اساس قانون خودرو مصوب سال ۱۳۷۰ و تبصره ۶ آن کمیته ای متشکل از وزارت صنعت، معدن و تجارت(وزارت صنایع سنگین) وگمرک ایران موظف به تعیین قیمت خودرو و ماشین آلات راه سازی و بررسی و مقایسه آن با قیمتهای جهانی شد.

وی افزود: کمترین و بیشترین قیمت خودرو های وارداتی بر اساس مدل کشورسازنده و آبشن های آن تعیین می شود که از خودروهای سواری تا خودروهای حمل مسافرو کامیون ها را نیز شامل می شود.

کوهستانی خاطر نشان کرد: هم اکنون کمترین میزان قیمت تعیین شده مربوط به خودروی یاریس و آی ویس(محصولات کره ای)، جیلی(محصولات چینی) و بالاترین سقف قیمت مربوط به پورشه و مازراتی(آلمانی) است.

وی تصریح کرد: البته خودرویی مانند پورشه که دارای حجم موتور بالایی است هم اکنون اجازه ورود ندارد، به همین دلیل قیمت آن در بازار متفاوت است.

کوهستانی با اشاره به فراری ۴۵۸ که توسط یکی از ورزشکاران مشهور وارد کشور شده بود افزود: قیمت این خودرو با حداکثر آبشن بیشتر از ۳۰۰ هزار دلار نبود این در حالی است که این خودروی ۲.۵ میلیارد تومانی تا هشت میلیارد تومان تعیین قیمت شد.

وی گفت: خودوری بالای ۲۵۰۰ سی سی در گروه کالایی ۱۰ قرار دارند وتا دو برابر سود بازرگانی محاسبه می شوند و ۱۴۶ درصد حقوق ورودی دارند.

وی در خاتمه در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا که چه طور می توان از رانت به وجود آمده در خودروهای وارداتی جلوگیری کرد گفت: سازمان حمایت از مصرف کنندگان متولی نظارت بر بازار است و قیمتهای مصوب کمیته خودرو نیز در اجرای ماده ۱۷ آیئن نامه منتشرمی شود و قابل دسترسی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز