خبرگزاری کار ایران

یک جامعه شناس در گفتگو با ایلنا هشدار داد:

پیامدهای ایجاد محدودیت در روش‌های جلوگیری از بارداری

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۷۳۵

«آمار‌ها نشان می‌دهد که در جوامعی که سقط جنین غیر قانونی است، میزان مرگ و میر مادران در هنگام سقط جنین در اماکن ممنوعه افزایش پیدا می‌کند.»

یک آسیب‌شناس اجتماعی معتقد است ممنوعیت سقط جنین بازار‌های غیر قانونی را داغ می‌کند و میزان مرگ و میر مادران را افزایش می‌دهد.

سعید معیدفر جامعه‌شناس و آسیب‌شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد پیامد‌های ایجاد محدودیت در اعمال روش‌های پزشکی جلوگیری از بارداری مانند وازکتومی گفت: هنگامی که این عمل در کشوری غیر قانونی شود احتمال بارداری ناخواسته افزایش می‌یابد و این افراد پس از بارداری ناخواسته به سقط‌ها و عمل‌های غیر قانونی رو می‌آورند که منجر به وارد آمدن آسیب جدی به آنان می‌شود.

وی افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که در جوامعی که سقط جنین غیر قانونی است، میزان مرگ و میر مادران در هنگام سقط جنین در اماکن ممنوعه افزایش پیدا می‌کند.

این جامعه‌شناس در ارتباط با افزایش قیمت و افزایش محدودیت عرضه وسایل پیشگیری از بارداری اظهار کرد: هنگامی که یک خانواده تمکن مالی خوبی داشته باشد این امکان را دارد که وسایل جلوگیری از بارداری را با هر قیمتی تهیه کند اما خانواده‌هایی که استطاعت مالی ندارند توان خریداری این وسایل را پیدا نمی‌کنند و در نتیجه بارداری‌های ناخواسته در میان بخشهای از جامعه اتفاق می‌افتد که وضعیت مالی و شرایط فرزند آوری مناسبی ندارند.

وی افزود: افراد اگر نتوانند به وسایل کنترل بارداری دست پیدا کنند با جنین‌های ناخواسته‌ای روبرو می‌شوند که توان تامین آینده اقتصادی آن‌ها را ندارند بنابراین ممکن است تصمیم بگیرند که جنین را سقط کنند و یا پس از تولد آن را به مراکز نگهداری از کودکان بسپارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز