خبرگزاری کار ایران

ارسلان كامكار خبر داد:

فعالیت‌های اركسترملی ایران متوقف شده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۴۶

كامكار: برای فردی مثل من كه سی سال است در اركسترسمفونیك عضو هستم، اركستر ملی و سمفونیك مانند خانه می‌ماند، من از خراب شدن این خانه بسیار متاسف هستم.

ایلنا: پس از پخش شایعاتی مبنی‌بر تعطیلی اركسترملی ایران و رد این شایعات از سوی برخی مسئولان، ارسلان كامكار عضو شورای فنی این اركستر و عضو دائم اركسترسمفونیك تهران خبر تعطیلی اركسترملی را تایید كرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، كامكار در پاسخ به این سوال كه گویا اعضای اركستر ملی از خردادماه سر تمرین‌ها حاضر نمی‌شوند و شایعه تعطیلی این اركستر صحت دارد، گفت: من هم همین اخبار را شنیده‌ام و از قبل هم گفته بودند كه برنامه‌هایی برای اركسترملی دارند. بدون اینكه به ما اطلاع بدهند دو، سه روز پیش باخبر شدم بله متاسفانه فعالیت اركسترملی متوقف شده است.

این هنرمند در پاسخ به این سوال كه یعنی ما درحال حاضر اركسترملی نداریم، پاسخ داد: نه، فكر نمی‌كنم.

كارمكار در خصوص پی‌گیری هفته گذشته ایلنا درباره شایعه تعطیلی اركسترملی و صحبت‌های مسئولان مبنی بر تاسیس موسسه اركسترهای موسیقی ایران، بیان كرد: من هم در همین حد شنیده‌ام و به نظرم همه این‌ها حرف است. چه فرقی می‌كند؟ محلی كه اركسترها تا به حال به آنجا وابسته بودند كه بودجه نمی‌دادند و قرارداد نمی‌بستند حالا با تاسیس همچین تشكیلاتی بودجه می‌دهند و قرارداد می‌بندند؟

وی افزود: من فكر می‌كنم تمام این‌ها بابت این است كه تنها بگویند كاری صورت می‌گیرد و فكر نمی‌كنم عملی باشد. البته امیدوارم اینطور كه مسئولان می‌گویند باشد، چون اصلا از این اوضاع خوشحال نیستم. شاید عمر اركسترملی زیاد نباشد، اما عمر اركسترسمفونیك 80سال است، از هم پاشیدن این اركسترها فاجعه است.

عضو شورای فنی اركسترملی درباره تاثیر تعطیلی اركسترملی بر جریان موسیقی در كشور، گفت: به نظر من یك فاجعه است، مگراینكه اركستر فیلارمونیكی درست شود كه مثل همه عده‌ای از افراد عاشق موسیقی هر از چندگاهی آن‌جا حضور پیدا كنند و افرادی كه سرمایه‌ای دارند در این مسیر از افراد حمایت كنند.

وی ادامه داد: اما اگر هیچ حمایتی صورت نگیرد و اركستر فیلارمونیكی به عنوان جایگزین درست نشود، تعطیلی اركسترملی یك ضایعه بزرگ خواهد بود كه به هیچ وجه امكان جبران آن وجود ندارد. این روند انگیزه را از تمام بچه‌های آهنگ‌ساز می‌گیرد، همین طور خود من دیگر انگیزه‌ای برای كار نخواهم داشت. یك قطعه نوشته می‌شود كه اجرا شود و اگر محلی برای اجرای آن وجود نداشته باشد دیگر دلیلی برای نوشتن وجود ندارد.

عضو اركسترسمفونیك تهران در پاسخ به این پرسش كه آیا عظمی از سوی مسئولان برای رفع مشكلات اركسترملی مشاهده كرده است یا خیر، گفت: نه، سال‌ها است كه قرار است مشكلات اركسترملی برطرف شود اما از چهارسال پیش تا این اواخر بابت قرارداد بستن مشكل داشتیم، الان هم كه با وجود این اخبار مشخص نیست اصلا قراردادی دركار است یا نه.

وی در انتها با ابراز تاسف از تعطیلی اركسترملی، اظهار كرد: برای فردی مثل من كه سی سال است در اركسترسمفونیك عضو هستم، اركستر ملی و سمفونیك مانند خانه می‌ماند و من از خراب شدن این خانه بسیار متاسف هستم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز