خبرگزاری کار ایران

اجازه نمی‌دهم کفاشیان خجالت زده‌ام کند؛

فروتن: کی‌روش تیم ملی را تبدیل به یک باشگاه کرده / فوتبال ایران را یک‌سری کارمند می‌چرخانند!

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۰۶۵

این مربی فوتبال معتقد است کفاشیان به کی‌روش این اجازه را داده تا این مربی پرتغالی تیم ملی را به یک باشگاه تبدیل کند و هیچ امضایی هم پای این تیم نینداخته است.

کارشناس و مربی فوتبال کشورمان از وضعیت حال حاضر این رشته در ایران به هیچ عنوان راضی نیست و انتقادات زیادی نسبت به مدیران فدراسیون فوتبال به خصوص علی کفاشیان دارد، چراکه معتقد است وی به کی‌روش این اجازه را داده تا این مربی پرتغالی تیم ملی را به یک باشگاه تبدیل کند و هیچ امضایی هم پای این تیم نینداخته است.

گفتگوی پر چالش و انتقادی بهمن فروتن با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

لیگ برتر با قهرمانی فولاد به پایان رسید، در این مورد صحبت می‌کنید؟

دیدن قهرمانی فولاد برای من خیلی سخت بود چون من قهرمانی بایرن مونیخ را در آلمان دیدم و بعد به ایران آمدم و قهرمانی فولاد را در کشورمان دیدم که من را خیلی ناراحت کرد چون این جشن در یک استادیوم کوچک و خالی از تماشگر و بدون استقبال تماشاگران برگزار شد و شور و حالی نبود.

به نظر شما چرا شاهد چنین اتفاقاتی هستیم؟

برای این است که فوتبال ما را یک‌سری آدم می‌چرخانند که قلب‌شان برای فوتبال نمی‌تپد. آنها مثل یک‌سری کارمند اداره هستند و فوتبال را می‌چرخانند در صورتی که فوتبال را باید یک‌سری آدم متخصص بچرخاند.

مثل همیشه خیلی رک و بی پرده انتقاد می‌کنید؟

من کسی نیستم که به من بگویند باید از فوتبال و تیم ملی حمایت کنم. من در فوتبال به دنیا آمده‌ام و فوتبال در خون‌ من است و معضلاتی در فوتبال یعنی در خون من است که آزارم می‌دهد. فوتبال خانه من است و باید در مقابل آن بایستم تا این معضلات درست شود. عرب‌ها می آیند و ۴ بازیکن کلیدی و تاثیرگذار استقلال را می برند مثل همان کاری که بایرن مونیخ با بورسیا دورتموند کرد اما باید ارزش های خودمان را حفظ کنیم. وقتی یک عده کارمند فوتبال را می چرخانند برای آنها فرقی نمی کند یک تیمی می افتد که می توانست در آسیا افتخار آفرین باشد. تیمی مثل استقلال که می توانست در آسیا موفقیت کسب کند، اما استقلال ضربه هایی خورد که اجازه نداد موفق شوند.

شما از اینکه تیم های دیگر سهیمه آسیایی گرفته اند ناراحتید؟

نه، ‌ من از اینکه استقلال سهمیه نگرفته ناراحتم. من باید بگویم خوشحالم که پرسپولیس دوم شد و به آسیا رفت چون چند سال بود که سهمیه آسیا را نمی گرفت،. من ناراحتم که استقلال سهمیه نگرفت، اما این طوری هم نیست که از قهرمانی فولاد ناراحت شوم چون فوتبال ایران را دوست دارم.

واقعا این فوتبال با کیفیتی که دارد دوست داشتنی است؟

برایم خیلی جالب است که با آمارهای غم انگیزی در رسانه ملی روبرو شده ام، اول اینکه میانگین سنی بازیکنان ما ۳۰سال است، دوم اینکه میزان دوندگی ما ۵-۴ کیلومتر است، اما در کشورهای صاحب فوتبال بالای ۱۱ کیلومتر است. مسئله بعد اینکه تعداد جوان های لیگ ما ۵ درصد است، متاسفانه میانگین تماشاگران را ندیدم، اما هفته گذشته بایرن مونیخ در خارج از خانه بازی می کرد و در ۹ بازی ۴۳۸ هزار تماشاگر داشت. حالا بگذریم از اینکه تیم های دیگر آلمان هم هستند که در سطح خودشان تماشاگر دارند. با همه این معضلات، فساد فراگیر و پسرفت تماشاگر ببینیم میانگین تماشاگر استقلال چقدر است؟ اسفناک است که تیم دوست داشتنی ایران چنین شرایطی دارد. ببینید پرسپولیس چقدر تماشاگر دارد؟ این اتفاقات در خانه من می افتد. به کفاشیان اجازه نمی دهم من را خجالت زده کند تا معضلات خانه خودم را نبینم و حرفی نزنم.

مگر کفاشیان چه کار کرده؟

علی کفاشیان می گوید در فوتبال ایران فساد نیست و آنهایی که می گویند فساد وجود دارد مربیان ضعیفی هستند، من متاسفم کسی از فوتبالی ها به کفاشیان نمی گوید که شما غریبه هستید و از دو و میدانی به فوتبال آمده اید. آنهایی که در این خانه بزرگ شده اند این فساد را می بینند و بزرگترین دلیل ریزش تماشاگران هم همین فساد فراگیر است. متاسفانه عادل فردوسی پور هم سوال مطرح می کند که چرا مردم به استادیوم ها نمی آیند، اما در بین گزینه های او گزینه ای به نام فساد در فوتبال وجود ندارد. اینها به نظر من ماست مالی کردن قضیه و خاموش نگه داشتن ذهن دوستداران این ورزش شماره یک جهان است.

به نظر شما چرا شاهد چنین اتفاقاتی هستیم؟

تمام هم و غم کفاشیان، نبی و تاج این است که تیم ملی در بزریل یک موفقیت نسبی بیاورد، برای اینکه خودشان تثبیت شوند و فوتبال ما دچار معضلات و مشکلات بیشتر شود. آنهایی که نمی بینند فوتبال ما عریان است و لباسی تنش نیست مطمئنا به بیماری کوری دچار شده اند. حالا هم یک بدعتی در فوتبال گذاشته اند که من در ۴۰ سال مربیگری ام و ۵۷ سالی که در فوتبال هستم برای اولین بار است که می بینم هواداری از این فوتبال اجباری شده و علی کفاشیان خیلی راحت می گوید در این فوتبال فساد نیست و هر کسی می گوید هست… می زند. به هر حال ما همیشه دنبال فوتبال می رفتیم و دلیل پسرفت تماشاگران این است که کسی دنبال لیگ نرفت.

چرا مردم دیگر دنبال فوتبال نیستند؟

به این دلیل که عزیز دردانه کفاشیان و نبی یعنی کی روش باشگاهی به نام تیم ملی درست کرده که لیگ ایران و باشگاه های ما در مقابل آن کاملا بی ارزش هستند و حتی مسابقات آسیایی باشگاه ها اینقدر بی ارزش شده که پیشنهاد می دهند تیم هایی که در آسیا بازی دارند بدون ملی پوشان خود در این مسابقات حاضر شوند. لیگ به دلیل باشگاهی که کی روش به نام تیم ملی درست کرده، تکه تکه شد و اگر آنچه که به وسیله کی روش در لیگ ما اتفاق افتاده در بوندسلیگا یا لالیگا یا لیگ برتر انگلیس اتفاق می افتاد الان تماشاگران بایرن مونیخ، رئال مادرید، بارسلونا، ‌چلسی و منچستر یونایتد به همین ۵۰۰ نفر استقلال می رسیدند. گردانندگان نابلد فوتبال ایران اسیر برنامه ریزی های کی روش شدند و بزرگترین ضربه را در این فصل به لیگ کشورمان وارد کردند، خنده دار است که کفاشیان طلب ۳۰ میلیارد تومان برای یک مربی خارجی به نام کی روش می کند که تا به حال هیچ امضایی پای فوتبال ایران نزده است.

گفت‌وگو: مهدی نوری

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز