خبرگزاری کار ایران

در حالی که ۲ ماه به پایان لغو ۶ ماهه تحریم ها باقی مانده؛

خودروسازان خارجی به ایران نیامدند

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۳۰۸

در ۱۲ ماهه سال ۹۲ بیش از ۳۹ درصد واردات قطعات خودرو از مبدا چین به کشورمان صورت گرفته و دبیر شورای هماهنگی انجمن های تخصصی قطعات خودرو می گوید: در حالی که تنها ۲ ماه به پایان لغو تحریم های خودر باقی مانده است هنوز خودروسازان ایرانی با طرف های اروپایی خود مرتبط نشده اند!

در حالی که ۲ ماه به پایان لغو ۶ ماهه تحریم ها باقی مانده خودروسازان خارجی هنوز به ایران نیامدند.

آرش محبی نژاد، دبیر شورای هماهنگی انجمن های تخصصی قطعات خودرو در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: از زمان تعیین شده برای لغو ۶ ماهه تحریم های مذاکرات ژنو تنها ۲.۵ ماه باقی مانده و اکثر شرکت های خارجی نیز با توجه به اینکه برنامه ریزی های بلند مدتی برای تولیدات دارند چندان تمایلی برای همکاری با خودروسازان ما در این مدت کوتاه نداشتند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین هنوز چشم انداز درستی از همکاری با شرکت های مطرح خودروساز وجود ندارد و همین امر باعثشده که مطمئن ترین کشور به لحاظ ارزانی و در دسترس بودن قطعه چین باشد.

محبی نژاد با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری با بکارگیری قطعات فرانسوی هم خوانی ندارد گفت: علت اصلی ارزان بودن خودرو در شرایط کنونی استفاده از همین قطعات چینی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ۱۲ ماهه سال ۹۲ رقمی به ارزش ۴۹۹ میلیون دلار قطعات گوناگون خودرو به ایران وارد شده که از این میزان رقمی به ارزش ۱۹۷ میلیون دلار و بیش از ۳۹ درصد قطعات از کشور چین وارد شده است.

از جمله قطعاتی که در این مدت به کشور وارد شده است می توان به: چرخ دنده مارپیچی پمپ فرمان پیکان، چهار شاخ گاردان پیکان وانت و صفحه کلاچ پیکان، سمند و پژو و دیسک ترمز کامیون و… اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز