خبرگزاری کار ایران

رییس کانون کارگران بازنشسته آذربایجان شرقی مطرح كرد:

بازنشستگان زیر خط فقر نیازمند آسایشگاه‌های آبرومندند

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۹۱

کارگران بازنشسته در دوران پیری به حمایت بیشتری از سوی دولتمردان و مدیران سازمان تامین اجتماعی نیاز دارند/اندوخته هنگفت سازمان تامین اجتماعی حاصل دسترنج و حق بیمه کارگران است.

رییس کانون کارگران بازنشسته استان آذربایجان شرقی گفت: آنچه همواره بازنشستگان را به خود مشغول می‌کند نگرانی از آینده خود و افراد تحت تكفل‌شان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در تبریز، حسن مسگری اسکویی که عصر روز جمعه -۵ آبان‌ماه- در دومین کنگره استانی خانه کارگر آذربایجان شرقی در اسکو سخن می‌گفت با تاکید بر اینکه می‌بایست همیشه کاهش نگرانی از آینده و عدم اطمینان در زمان پیری و بازنشستگی مورد توجه برنامه ریزان و سیاستگذاران باشد، اظهار داشت: بر کسی پوشیده نیست که اکثریت بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی از حداقل مستمری برخور دارند و با توجه به گرانی و تورم زندگی سختی را سپری می‌کنند اما سوالی که ذهن اکثریت این قشر را به خود مشغول کرده است این است که چرا باید کارگرانی که زمانی چرخ عظیم اقتصادی صنعت را به حرکت در آورده بودند اکنون در زمان پیری شاهد محرومیت‌های بیشتری باشند، این درحالی است که اندوخته هنگفت سازمان تامین اجتماعی حاصل دسترنج و حق بیمه کارگران است.

رییس کانون کارگران بازنشسته استان آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه کارگران بازنشسته در دوران پیری به حمایت بیشتری از سوی دولتمردان و مدیران سازمان تامین اجتماعی نیاز دارند گفت: البته تدوین قوانین جدید به منظور رشد و تعالی جایگاه این قشر نیز ضروری است که در در این راستا باید به نظرات بیمه شدگان و کانون‌های بازنشستگی نیز توجه شود.

مسگری خواستار ایجاد آسایشگاه‌های آبرومند برای آن عده از بازنشستگان ومستمری بگیرانی که در زمان پیری کسی را ندارند شد و با اشاره به ضرورت افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد این قشر زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

گزارشی از وضعیت شستا ارائه شود

رییس کانون کارگران بازنشسته استان آذربایجان شرقی در ادامه خواهان رعایت اصل سه جانبه گرایی از سوی دولت در مسایل مربوط به این قشر شد و گفت: حتی نام مجموعه شستا که متعلق به سازمان تامین اجتماعی است شاید برای بسیاری از بازنشستگان و مستمری بگیران ناآشنا است ما خواهان ارائه گزارشی از وضعیت آن هستیم.

مسگری با بیان اینکه فریادرسی برای مشکلات بازنشستگان و مستمری بگیران نیست افزود: هر مدیرعامل تامین اجتماعی که می‌آید وعده وعیدهایی را می‌دهد اما از عملیاتی شدن یک درصد آن خبری نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز