خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن صنفی تکنسین‌های دارویی آذربایجان شرقی:

پرداخت حقوق به نیروی کار داروخانه‌ها ضابطه‌مند نیست

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۱۶۰

چکیده: نبود حمایت بیمه‌ای و توجه نکردن کارفرمایان به مطالبات صنفی باعثشده است که بستر فساد مالی در این شغل فراهم شود. / بسیاری از تکنسین‌های زن داروخانه‌ها با حقوق ۲۵۰ هزار تومان مشغول به کار هستند.

ایلنا: رییس انجمن صنفی تکنسین‌های داروخانه‌های استان آذربایجان شرقی از بی‌توجهی سازمان تامین اجتماعی به عنوان نهاد بیمه‌گر اجباری و انجمن داروسازان به عنوان نهاد کارفرمایان نیروی کار این صنف انتقاد کرد و گفت: نبود حمایت بیمه‌ای و توجه نکردن کارفرمایان به مطالبات صنفی باعثشده است که بستر فساد مالی در این شغل فراهم شود.

حسین یوسفی علوی درباره مشکلات صنفی نیروی کار داروخانه‌ها به خبرنگار ایلنا گفت: هر کارفرمایی به دلخواه خود به کارگران شاغل در این حرفه حق و حقوق پرداخت می‌کند تا جایی که بسیاری از تکنسین‌های زن داروخانه‌ها با حقوق ۲۵۰ هزار تومان مشغول به کار هستند.

رییس انجمن صنفی کارگری تکنسین‌های دارویی استان آذربایجان شرقی خواستار چاره اندیشی در این خصوص شد و گفت: متاسفانه برخی نهاد‌ها به جای توجه به مطالبات صنفی و تامین حقوق قانونی کارکنان داروخانه‌ها، به فکر ارتقای سطح علمی ما آنهم با دریافت وجه هستند.

وی افزود: ما با ارتقای سطح علمی تکنسین‌های دارویی مخالف نیستیم؛ این موضوع جزء اساسنامه این انجمن است ولی با پرداخت پول به تنهایی سطح علمی افزایش پیدا نمی‌کند.

علوی گفت: انجمن داروسازان به جای اینکه با دست اندرکاران انجمن صنفی کارگری تکنسینهای دارویی همکاری و تعامل داشته باشد خود مستقیما اقدام به برگزاری کلاسهای اجباری آموزشی می کند.

او افزود: این انجمن به داروخانه‌ها هم ابلاغ کرده‌ است که در صورت عدم شرکت کارکنانشان در این کلاس‌ها، امتیازی کسب نخواهند کرد.

علوی خاطرنشان کرد: ما با قاطعیت از حق و حقوق قانونی اعضا انجمن دفاع خواهیم کرد تا بلکه بعد از ۳ دهه کارشکنی‌ها و حق کشی‌ها بتوانیم محیطی آرام و بی‌دغدغه برای همکاران‌مان فراهم سازیم تا اینان نیز به زندگی آرام خود ادامه دهند و بعد از کاری طاقت فرسا برای بیماران، از آرامش لازم بهره‌مند شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز